Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso, första förfallodatum?

Min stor fundering är hur långt kan man skjuta fram starten när man fått en avbetalningsplan? :)

Avida har jag aldrig fått mer än tre månader trots att jag bönat och bett.
Svea däremot har gått med på längre ibland.

Min stor fundering är hur långt kan man skjuta fram starten när man fått en avbetalningsplan? :)
Skickas inkasso brevet ut i mitten på månaden så borde planen rimligtvis kicka igång månaden efter. Vilket lån gäller och vilket inkasso?

Får du däremot brevet i början på månaden så kan de vilja ha första avbetalningen i slutet av samma månad.

Var in på svea inkasso och tittade där man kan ansöka om amorteringsplan, där kan man önska att dela upp betalningen i 6 gånger , men det brukar alltså aldrig bli aktuellt ?

Du kan alltid önska att få dela upp på upp till 6 månader men det är inte alltid de går med på det tyvärr. Har fått till svar att de beviljar max 3 månader för att långivaren inte går med på mer.Jag brukade istället ringa för att prata med en handläggare ofta bättre för mig än att få besked av kundtjänst som brukar besvara mejl.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp