Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso förstör mina chanser till lån?

Om jag släpper en del till inkasso. Förstör det då mina chanser till eventuella lån om några månader?

syns det i kreditupplysningar att man har saldo hos inkasso?

sorry för dumma frågor men jag vet inte hur det funkar och nu är det inkasso som jag måste släppa till har INGA andra möjligheter.

Både ja och nej. Skulder hos inkasso syns inte hos UC och andra kreditinstitut men däremot genererar vissa lån som går vidare till inkasso, en missbrukad kredit vilket syns i UC:s missbruksregister och vilket är förödande för möjligheterna att beviljas lån.

Om jag släpper en del till inkasso. Förstör det då mina chanser till eventuella lån om några månader?

syns det i kreditupplysningar att man har saldo hos inkasso?

sorry för dumma frågor men jag vet inte hur det funkar och nu är det inkasso som jag måste släppa till har INGA andra möjligheter.
Vad för lån handlar det om? Vissa lån rapporterar missbrukat kredit som är typ som en anmärkning.

jag tror jag är med så långt men det skulleni så fall handla om viaconto, gf money, vivus eventuellt meddelandelån också. Resten tror jag att jag kan klara av att betala

I princip, lån som inte syns på uc och som inte tar kreditupplysning via uc, ger inte anmärkning.
Jag släppte mitt Viaconto för ca 1 år sedan och fick inte anmärkning, det gick till Partner inkasso och jag fick en bra avbetalningsplan.

I princip, lån som inte syns på uc och som inte tar kreditupplysning via uc, ger inte anmärkning.
Jag släppte mitt Viaconto för ca 1 år sedan och fick inte anmärkning, det gick till Partner inkasso och jag fick en bra avbetalningsplan.
Tack Myra!
Jag hoppas kunna lösa mycket av mina skulder snart då sambon börjar jobba efter 5 år. Äntligen. Då har man helt plötsligt en annan förutsättning men vill bara inte få missbrukad kredit eller hamna på KF eftersom jag inte vill ha löneutmätning. Då jag även har privata skulder.. ett samlingslån till vintern är min satsning. herregud blir det någonsin bättre..

Tack Myra!
Jag hoppas kunna lösa mycket av mina skulder snart då sambon börjar jobba efter 5 år. Äntligen. Då har man helt plötsligt en annan förutsättning men vill bara inte få missbrukad kredit eller hamna på KF eftersom jag inte vill ha löneutmätning. Då jag även har privata skulder.. ett samlingslån till vintern är min satsning. herregud blir det någonsin bättre..
Ja du ska undvika att få anmärkning! Det förföljer en i flera år och får konsekvenser i vardagen. Och ja det blir bättre! :)
Härligt att din sambo börjar jobba, som du själv säger, förändrar det ens ekonomiska förutsättningar. Betala bort de dyraste lånen snabbast. Undvik att köpa på avbetalning. Tänk ekonomiskt smart i vardagen så fixar det sig.

Ja du ska undvika att få anmärkning! Det förföljer en i flera år och får konsekvenser i vardagen. Och ja det blir bättre! :)
Härligt att din sambo börjar jobba, som du själv säger, förändrar det ens ekonomiska förutsättningar. Betala bort de dyraste lånen snabbast. Undvik att köpa på avbetalning. Tänk ekonomiskt smart i vardagen så fixar det sig.
Diamanter i form utav råd, throwing gems at us

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp