Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso - de goda exemplen

Sileo - återkallar fr kfm mot att jag betalar 1000 kr (först ville de ha 1500 kr), jättesmidiga!

Granit inkasso - efter två påminnelsen skickade de ett vänligt sms igår att de ville ge mig en chans till innan skulden på 890 kr skickas till Kfm. Måste betala 500 kr.

Intrum JUSTITIA INVEST (förväxla ej med Intrum!) tre veckor sen med betalning enligt avbetalningsplanen, ringde idag och tänkte att det säkert redan gått till kfm men icke!! Ska betala 500 kr idag och det var helt okej att pengarna kom efter Påsk!

Tack och bock!

Jag har likvärdiga erfarenheter, det tuffaste är enligt mig att faktiskt, ringa/mejla och be om anstånd, att tag i det.. i de allra flesta fall så går det att hitta lösningar :) Heja!

Jag tycker SVEA är ganska svåra att göra med om jag ska vara helt ärlig.

Att sileo och Intrum invest står ut beror nog mycket på att dom inte agerar inkasso åt annan, utan har köpt skulder och driver alltså in egna pengar, och är inte bunden till avtal mot fordringsägare

Svea Inkasso har alltid varit mycket smidiga med mig, har fått flera ackorduppgörelser med dom.

Generellt är det så att om skulden köpts och ägs av inkassobolaget så kan man göra mer och få bättre uppgörelser med dessa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp