Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ingen löneutmätning

Ska snart skicka in mina uppgifter till KFM för att räkna på löneutmätning.
Gjorde ett test på deras kalkyl och höjde min lön med 5.000kr bara för att räkna högt.
Enligt kalkylen kunde dem dra 0kr i löneutmätning.
Hur funkar det förutom att skulderna bara kommer växa sig större och större, känns sjukt konstigt att ha över 1.2 miljon på skuldsaldot men att dem inte ska kunna utmäta något.
Snacka lite med deras kundtjänst och dem bekräfta att nä då kan man inget göra...
Vet ej riktigt vad jag vill ha fram med detta meddelande men någon annan kanske som varit i samma sits?
Dem kommer ju få min skatteåterbäring på ca 60.000 så det är ju något men om dem inte kan utmäta min lön och dem ej beviljar sanering ska man bara låtsas som att det regnar då..?

Enligt deras kalkyl blir det samma för mig tills dess att sambon börjar jobba!
Misstänker att man oftare får hembesök osv när de ej kan ta på lönen, du kan alltid betala in själv även om de ej tar något :)

Enligt deras kalkyl blir det samma för mig tills dess att sambon börjar jobba!
Misstänker att man oftare får hembesök osv när de ej kan ta på lönen, du kan alltid betala in själv även om de ej tar något :)
Ja tanken är att betala in så mycket jag kan om det blir något över för att inte skulderna ska växa flera miljoner men känns ändå konstigt på ett sätt.
Vet ej vad hembesök ska göra för skillnad för dem heller, inte så att jag kommer köpa på mig rolexklockor när jag inte har pengar över till en löneutmätning direkt haha.
Det kanske får bankerna/inkasso att vilja förhandla mer med mig direkt, vilket jag skulle säga är för sent. Jävla skitbanker, när man kunde betala o ville förhandla med dem så visade dem NOLL intresse men så snabbt man släppte skulderna då var dem jävligt intresserade av att förhandla.

Det är nog i praktiken bara att vänta och se. Risken för hembesök är inte större.

Det är nog i praktiken bara att vänta och se. Risken för hembesök är inte större.
MM kunde inte se logiken i fler hembesök men KFM är så välkomna så. Men vi får väl se vad som händer med 0 utmätning, får väl försöka banka in egna pengar så gott det går.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp