Nej du ska ha ditt förbehåll. Arbetsgivaren kan dock behöva betalaTack,
Jag gör så på måndag. Bör ju rimligtvis vara klokast att ringa löner (Visma) som du säger,
Föreligger det någon risk att dom väljer att nästa månad dra retroaktivt för tre månader?
Det hade ju blivit kännbart om dom drar närmare 5.000 istället för 1.600 som det vanliga...
Det är arbetsgivaren som åker på det. Vem som sköter lönerna spelar ingen rollRingde VISMA idag som är vår lönepartner. Svaret jag fick därifrån var att det är arbetsgivarens skyldighet att "sköta" utmätningen. Då var jag lite tillbaka på ruta 0 igen.
Arbetsgivaren å sin sida hänvisar till externa konsulter som sköter våra löner och rapporterat till VISMA.
Vilken jävla soppa.
Det är arbetsgivaren som åker på det. Vem som sköter lönerna spelar ingen roll
Du bör inte kunna få så mycket problem av det. Arbetsgivaren kan dock få skulder hos kronfogden "skuld att betala" för att dom inte följer beslutetJag ska prova ringa Azets, lönekonsulterna imorgon och min chef. Om båda är oförstående så kommer jag att ringa KFM istället. Vill inte detta ska ligga mig till last på något sätt. Jag kan ju givetvis betala in summan manuellt men kommer ju fortfarande få frågan varför jag inte har utmätning på min lön förr eller senare.