Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ingen löneutmätning i oktober - Why?

Arbetsgivaren kan få betala in ändå

Vad hade du rekommenderat mig att göra i detta ärende, ska man ringa KFM? Dom har ju redan gjort det dom (KFM) ska och skickat till mitt lönekontor.
Arbetsgivaren tror jag inte ens vet jag har utmätning och jag vet fan ta mig inte ens vem jag ska ringa på Azets (som sköter våra löner)

Det står inget tel nr på specen till lön? Annars lär det ju gå att bli kopplad via företagets växel till lönekontoret

Med tanke på min skuld ökar 20.000-25.000 - i månaden till följd utav groteskt höga räntor så är det väldigt svårt att dra någon slutsats av dom 1500 som utmäts.
Jag förstår. Men jag kan se om jag går in på en specifik skuld, och längst ner på sidan står det ”Tidigare betalningar”. Det var lite så jag tänkte. ☺️

Vi har 1 inkomst i hushållet någon månad till, fram tills att min sambo är utexaminerad. Men hon har 0:- i månaden, eller förresten hon har barnbidraget (halva) så hon får in 1200 i månaden.

Vi lever på min lön och med tanke på att hyran är över 12.000 så finns det ju inte särskilt mycket att dra eftersom vi har två barn också.

Mitt kontor är dessutom 9 mil hemifrån.
Ja, då fattar jag!

Nu tittade jag hur det ser ut.

Jag har rätt att behålla strax under 29.000 kronor i månaden.

I juni - normal utmätning
I juli - normal utmätning
I augusti - normal utmätning
I september - Ingen utmätning
I oktober - Ingen utmätning

Det är således andra månaden som dom missar. Var ju fan inte alls bra.

Vad ska jag göra?

Nu tittade jag hur det ser ut.

Jag har rätt att behålla strax under 29.000 kronor i månaden.

I juni - normal utmätning
I juli - normal utmätning
I augusti - normal utmätning
I september - Ingen utmätning
I oktober - Ingen utmätning

Det är således andra månaden som dom missar. Var ju fan inte alls bra.

Vad ska jag göra?
Hade mailat eller ringt dom som har hand om lönerna

Vad hade du rekommenderat mig att göra i detta ärende, ska man ringa KFM? Dom har ju redan gjort det dom (KFM) ska och skickat till mitt lönekontor.
Arbetsgivaren tror jag inte ens vet jag har utmätning och jag vet fan ta mig inte ens vem jag ska ringa på Azets (som sköter våra löner)
Ringt löner. Arbetsgivaren brukar bli upprörd (på kronofogden) om det går så långt att det obetalda läggs upp som ett mål på bolaget

Tack,
Jag gör så på måndag. Bör ju rimligtvis vara klokast att ringa löner (Visma) som du säger,
Föreligger det någon risk att dom väljer att nästa månad dra retroaktivt för tre månader?

Det hade ju blivit kännbart om dom drar närmare 5.000 istället för 1.600 som det vanliga...

Tack,
Jag gör så på måndag. Bör ju rimligtvis vara klokast att ringa löner (Visma) som du säger,
Föreligger det någon risk att dom väljer att nästa månad dra retroaktivt för tre månader?

Det hade ju blivit kännbart om dom drar närmare 5.000 istället för 1.600 som det vanliga...
Väldigt tveksamt om dom får dra det retroaktivt skulle jag säga om dom missat att dra tidigare. Klantigt av dom att missa om dom inte fått något besked från KF att utmätningen skulle upphöra. Ska läggas in i lönesystemet vad som ska dras varje månad och vad förbehållsbeloppet är, och sen dras det per automatik.
O andra sidan så har du ju fått behållt beloppet två månader vilket bör betyda att du i praktiken skulle ha råd med att det dras retroaktivt.

O andra sidan så har du ju fått behållt beloppet två månader vilket bör betyda att du i praktiken skulle ha råd med att det dras retroaktivt.

Jag hade ingen aning om huruvida dom hade dragit eller inte, det är inte så jag la pengarna åt sidan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp