Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ingen löneutmätning i oktober - Why?

Hej,
Har löneutmätning sedan kanske 5 månader tillbaka. Kan vara någon månad mer eller någon månad mindre.

Det dras ungefär 1800 på min lön. Den här månaden fick jag 2000 :- mer än vad jag brukar brutto.

Trots det noterar jag nu på lin lönespecifikation att ingen löneutmätning har gjorts, vad beror detta på?

Jag vill ju helst undvika att kontakta min arbetsgivare eftersom jag tror min chef och kollegor har noll koll på att jag har löneutmätning utan det är väl Azets som har koll på det (bolaget som sköter lönerna).

Min fråga är om någon har varit med om detta tidigare samt vad det kan bero på att jag inte fått någon löneutmätning just den här månaden? Min kvalificerade gissning är att dom helst enkelt glömt/missat det. Kan det vara så?

& just det. En följdfråga.

Finns risken att man drar "dubbelt" nästa månad, alltså att jag får en extra utmätning på 1800 för oktober + november på lönen i november?

Kan dom ha höjt ditt förbehållsbelopp?
Jag har då tyvärr aldrig sluppit betala någon månad… om jag inte varit sjuk då, eller vabbat så pass mycket att lönen blivit under mitt förbehållsbelopp.

Samma,här aldrig missat. Min arbetsgivare drar alltid från min lön innan jag får lönespefiktionen varit så för mig i 3 år. Gällande löneutmätning

Kan dom ha höjt ditt förbehållsbelopp?
Jag har då tyvärr aldrig sluppit betala någon månad… om jag inte varit sjuk då, eller vabbat så pass mycket att lönen blivit under mitt förbehållsbelopp.

Inget dom har informerat mig om iallafall.

Lite osäker på hur jag ska agera nu eller vad jag ska göra.

Inget dom har informerat mig om iallafall.

Lite osäker på hur jag ska agera nu eller vad jag ska göra.
Om du loggar in hos KFM så ser du ju om det minskat något på dina skulder den här månaden.
Annars skulle jag nog bara avvakta och se vad som händer nästa månad.

Hej,
Har löneutmätning sedan kanske 5 månader tillbaka. Kan vara någon månad mer eller någon månad mindre.

Det dras ungefär 1800 på min lön. Den här månaden fick jag 2000 :- mer än vad jag brukar brutto.

Trots det noterar jag nu på lin lönespecifikation att ingen löneutmätning har gjorts, vad beror detta på?

Jag vill ju helst undvika att kontakta min arbetsgivare eftersom jag tror min chef och kollegor har noll koll på att jag har löneutmätning utan det är väl Azets som har koll på det (bolaget som sköter lönerna).

Min fråga är om någon har varit med om detta tidigare samt vad det kan bero på att jag inte fått någon löneutmätning just den här månaden? Min kvalificerade gissning är att dom helst enkelt glömt/missat det. Kan det vara så?
Oj, vad lite de drar! Har du förlorat jättemycket inkomst?
De drar ca 10000 för min man:(. Drygt nu när boräntor mm ökat enormt.

Oj, vad lite de drar! Har du förlorat jättemycket inkomst?
De drar ca 10000 för min man:(. Drygt nu när boräntor mm ökat enormt.

Vi har 1 inkomst i hushållet någon månad till, fram tills att min sambo är utexaminerad. Men hon har 0:- i månaden, eller förresten hon har barnbidraget (halva) så hon får in 1200 i månaden.

Vi lever på min lön och med tanke på att hyran är över 12.000 så finns det ju inte särskilt mycket att dra eftersom vi har två barn också.

Mitt kontor är dessutom 9 mil hemifrån.

Om du loggar in hos KFM så ser du ju om det minskat något på dina skulder den här månaden.

Med tanke på min skuld ökar 20.000-25.000 - i månaden till följd utav groteskt höga räntor så är det väldigt svårt att dra någon slutsats av dom 1500 som utmäts.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp