Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ingen fara för anmärkning?

Hej!

Jepp lyckades nog med det omöjliga:/ mitt lån är på 14000kr och jag fick en avbetalningsplan på ca 2600kr/mån i 6mån. Det e helt ok men tanke på att förlängningsavgiften kostar 2100 för 30dagar.

Vad härligt o höra...dom vägra mej avbetalningsplan o skickade ärendet te kronofogden men jag bestred.. o får besked den 18e om hure blir...men de känns mörkt:/

Jag fick avbetalningsplan på 1700kr på ett halvår. Detta var för 2 månader sedan. Verkar olika beroende på vem man pratat med?

Nu ligger mitt vivus lån hos tingsrätten...nu får man se va som händer:/

Vänligen läs hjälptrådarna så ni vet vad som gäller. Ta inte ett lån till innan ni vet gången från det att ni söker ett lån och till dess att tingsrätten på utsatt datum kräver ett yttrande från er.

Har ni inga pengar och har blivit nekade en avbetalningsplan av käranden så skall ni inte svara på någonting annat än kfm eller tingsrättens uppmaningar.

Inga pengar till skulden = Bestrid och invänta sedan att de skickar det till tingsrätten. Invänta sedan dagen för yttrande och medge skulden och be om en avbetalningsplan där ni förlikas. Tingsrätten stadsfäster ofta dessa och allt är frid och fröjd! Inkassobolagen handlägger tusentals uppgörelser och ni är bara en av dem. Det finns ingen personligt där. Personligt blir det när ni lånar av en privatperson som leker smslånebank och blir satt på pottan när ni inte kan betala honom. Han kommer skickar den slutliga domen med vändande post till kfm och kräva hjälp med indrivningen.

Åter igen - Läs hjälptrådarna.

Så ja ska alltså medge skulden o be om en avbetalningsplan i brevet jag får hem sen... åh håller tummarna vill verkligen inte ha utmätning:/

Hur gick det
Så ja ska alltså medge skulden o be om en avbetalningsplan i brevet jag får hem sen... åh håller tummarna vill verkligen inte ha utmätning:/
vet att det är längesedan, men hur gick det, tussan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp