Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ingen delgivning i hemmet just nu?

Så då är det rimligt att äventyra folks liv? Du vet ju omöjligen om du själv är smittad eller om mottagaren är det. Detta vet vi

Då kan man skicka in kvitton på egen hand så löser sig det hela av sig själv.
Vad jag hört av delgivarna är det nästan alltid samma personer dom måste besöka varje gång, då har dom ju erfarenhet och kan mycket lätt förhindra fler besök.

Då kan man skicka in kvitton på egen hand så löser sig det hela av sig själv.
Vad jag hört av delgivarna är det nästan alltid samma personer dom måste besöka varje gång, då har dom ju erfarenhet och kan mycket lätt förhindra fler besök.

Så kan det vara men likväl kan man varit rejält utslagen eller sjuk under denna period och inte kunnat hantera allt sånt. Jag har svårt att förstå hur en skattefinansierad verksamhet inte kan få till en modernisering och sköta detta digitalt.

Så kan det vara men likväl kan man varit rejält utslagen eller sjuk under denna period och inte kunnat hantera allt sånt. Jag har svårt att förstå hur en skattefinansierad verksamhet inte kan få till en modernisering och sköta detta digitalt.

Det kommer men det kommer inte hjälpa så mycket

Hur skulle den digitala lösningen se ut? Anledningen att det krävs ett besök är ju att personerna skiter i att besvara delgivningen genom brev eller tele.
Skulle man välja att spärra BankId tills man bekräftar då eller hur löser man det? Skiter man i det gör man det oavsett hur det går till.

Vi kanske skulle stoppa all postutdelning också, vi kan ju inte ha en brevbärare som går från hus till hus och sprider smitta.

Hur skulle den digitala lösningen se ut? Anledningen att det krävs ett besök är ju att personerna skiter i att besvara delgivningen genom brev eller tele.
Skulle man välja att spärra BankId tills man bekräftar då eller hur löser man det? Skiter man i det gör man det oavsett hur det går till.

Vi kanske skulle stoppa all postutdelning också, vi kan ju inte ha en brevbärare som går från hus till hus och sprider smitta.

Postutdelning är en samhällsviktig tjänst, att digitalisera en myndighet likt många annan sak. Brevbärare lämnar väl inte heller posten face to face. Digitalisering har även gjort att mängden post är avsevärt mindre. Att kunna svara på delgivning digitalt löser inte all världens problem men kan säkert öka att svar inkommer och framförallt minska antalet ”det måste kommit bort i posten”.

Självklart pågår personlig delgivning som vanligt. Däremot har Kronofogden en "kampanj" som handlar om att personer ska öppna posten från Kronofogden.

#öppnaposten. Kronofogden har inlett kampanjen #öppnaposten i sociala medier. Syftet är att få fler att öppna brev från oss och agera. Förhoppningen är att vi ska öka antalet som svarar på vitt kort och minska trycket på delgivningen. Budskapen är kopplade till rådande omständigheter i coronatider med uppmaning om att öppna posten och hjälpa oss på Kronofogden att hålla avstånd och minska behovet av fysiska besök.

Självklart pågår personlig delgivning som vanligt. Däremot har Kronofogden en "kampanj" som handlar om att personer ska öppna posten från Kronofogden.

#öppnaposten. Kronofogden har inlett kampanjen #öppnaposten i sociala medier. Syftet är att få fler att öppna brev från oss och agera. Förhoppningen är att vi ska öka antalet som svarar på vitt kort och minska trycket på delgivningen. Budskapen är kopplade till rådande omständigheter i coronatider med uppmaning om att öppna posten och hjälpa oss på Kronofogden att hålla avstånd och minska behovet av fysiska besök.

Efter polisens succé med #tafsainte...

Ja vi borde stoppa all jävla postutdelning. Varför i hela friden behöver vi skicka massa jävla papper och miljarders miljarders kuvert när vi lika gärna kan skicka allt digitalt? Helt meningslöst.

Ja vi borde stoppa all jävla postutdelning. Varför i hela friden behöver vi skicka massa jävla papper och miljarders miljarders kuvert när vi lika gärna kan skicka allt digitalt? Helt meningslöst.
Håller helt med. Jag får hela tiden en massa post, avsändare Skattemyndigheten, som hen våningen under ska ha. Min sambo råkar ha samma efternamn som c/o-adressen. Är helt säker på att det gäller en skyddad identitet. Skatteverket skriver inte ens ut lägenhetsnumret. Jag har pratat med Postnord, men det hjälper inte. Till slut gick jag ner till grannen och sa som det var, men låtsades inte om att jag fattade vad det var för post. Vi har pratat mycket genom åren när vi träffats på, så jag hoppas att hen känner sej trygg med detta. Hemskt i varje fall och man vet ju inte vilka glappkäftar eller vilka kontakter de har som delar ut posten har. Inte kul för oss heller om någon tror att hen med skyddad identitet bor i vår lägenhet... Vore bra om åtminstone Skatteverket kunde fixa posten till dessa utsatta människor digitalt. Funderar att sätta upp en skylt på dörren, så att posten kommer rätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp