Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Informera KFM direkt vid årlig lönerevision (löneutmätning)?

Hej,

Jag har löneutmätning sen 6 månader tillbaka ungefär. Har nu i september fått ökad lön vid årlig lönerevision. Ska jag själv meddela detta direkt till KFM eller ska jag vänta på att de gör en årlig koll? Ökade med 1500:-/månad. Har försökt leta efter info men verkar vara lite delade meningar.

Jag är osäker på hur det är med utmätning, men vid skusan så är det lämpligt skicka in en ändring vid en ökning på runt 5k netto.
Tänk också på att hyror och andra kostnader ökar.

Finns väl inget krav på att meddela KFM vid högre lön eller nytt jobb, men vill man i framtiden söka skuldsanering så anses det nog positivt att samarbeta redan från början.

Tack för svar @Ister och @slasken !Jag siktar på skuldsanering längre fram och vill samarbeta med kfm där man ska det. Höjningen är på 1500 innan skatt så var också fundersam över om den höjningen är så pass liten så att det inte behöver rapporteras. Hyran höjs i Dec med ca 550:-. Men tar nog det säkra före det osäkra och rapporterar in så får kom ta ställning

Det bara att ringa in så löser man det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp