Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inför ansökan om skuldsanering, tips?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Haft löneutmätning sedan nov 2022.
Ser ingen förändring av skulden. Det jag betalar av i löneutmätning äts upp och till slut är jag på ruta 1.
Konsumtionslån, medberoende och hjälpt andra 812000kr iskulder 8 st.
Skuldfri enligt kf prognos maj 2029, men det kommer bara stå och stampa. Har varit april 2029, men räntorna... det går ju aldrig ner.
Betalar o betalar.
Betalt flera skulder under 2022 och nu en sista. Nu kan jag inte betala av förutom m hjälp av löneutmätning.
Snart pensionär om 5 el 8år
Vill gärna se ngt hopp.
Sök sanering!

Hej
Ser ingen förändring av skulden. Det jag betalar av i löneutmätning äts upp och till slut är jag på ruta 1.
Skuldfri enligt kf prognos maj 2029, men det kommer bara stå och stampa. Har varit april 2029, men räntorna... det går ju aldrig ner.
Betalar o betalar.
Betalt flera skulder under 2022 och nu en sista. Nu kan jag inte betala av förutom m hjälp av löneutmätning.
Vill gärna se ngt hopp.
Hade ngt större skuldbörda när jag hamnade hos KFM.
Man kom in någon sorts hopplöst vakum efter ett tag med löneutmätning och tidvis kändes livet bara allmänt outhärdligt...

Så gör det du redan fått råd om: Sök skuldsanering.
Om du har möjlighet på din ort, prata med budget och skuldrådgivaren om hur du kommer vidare.
Om inte är det bara att skicka in ansökan, fyll i den så noga och korrekt du kan.
Sedan är det bara att vänta på samtalet där du kan i lugn och ro med handläggaren gå igenom detaljerna.
Lycka till!

Man kom in någon sorts hopplöst vakum efter ett tag med löneutmätning och tidvis kändes livet bara allmänt outhärdligt...

Om du har möjlighet på din ort, prata med budget och skuldrådgivaren om hur du kommer vidare.
Om inte är det bara att skicka in ansökan, fyll i den så noga och korrekt du kan.
Sedan är det bara att vänta på samtalet där du kan i lugn och ro med handläggaren gå igenom detaljerna.
Lycka till!
Och vad ska man säga är så förvirrad och ångest full.
Vill att de ska förstå

Lycka till!

Guilty.
Hur har du gjort?
Vad är din skuld baserad på och hur förmedlade du ditt svar till handläggaren, antar du sökt skuldsanering
Mvh

@Gunma
Skulden var på över 900kkr när jag till slut sökte.
I stort sett uteslutande konsumtionslån/krediter.
Inte så mycket att orda om, hade stolpat upp det viktigaste på ett papper och förklarade situationen till handläggaren.
Jag tror inte att du skall försöka försköna eller modiera fakta, det kan bita surt tillbaka.

Senast ändrad:
Guilty.
Hur har du gjort?
Vad är din skuld baserad på och hur förmedlade du ditt svar till handläggaren, antar du sökt skuldsanering
Mvh
Du behöver ge dina fakta till en handl, inte försköna el försöka kopiera vad någon annan sagt. DU ska berätta DIN historia, rakt o ärligt.

Konsumtion/krediter
Skillnad?

Lån och kreditkort, ingen skillnad vad jag vet.
Men jag specade det jag kunde.

Hej
Betalar o betalar.
Vill gärna se ngt hopp.
Det där "hjälpt andra" brukar inte vara speciellt bra om man vill få skuldsanering beviljad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp