Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Indrivning av skulder i utlandet - Utlandsbosatta med skulder i Sverige

genom att ta upp privata skulder, flytta ut ur landet och inte betala KFM. Kan jag få problem med att förnya mitt svenska pass på en ambassad? eller för att behålla mitt medborgarskap? l

Om du redan har medborgarskap så kan du inte bli av med det. Inte än iallafall.

Jag såg presskonferensen i fråga "live" och hon fick en fråga just om det. Var en del skriverier om det när det begav sig men hittade artikel bland annat här.

"– Skulder tar sikte på det som finns i direktiven om att det ska finnas ett krav på hederlig försörjning. Om man inte sköter sina betalningsåtaganden skulle det kunna ligga till grund för ett återkallat uppehållstillstånd, säger Malmer Stenergard."

Jag såg presskonferensen i fråga "live" och hon fick en fråga just om det. Var en del skriverier om det när det begav sig men hittade artikel bland annat här.

"– Skulder tar sikte på det som finns i direktiven om att det ska finnas ett krav på hederlig försörjning. Om man inte sköter sina betalningsåtaganden skulle det kunna ligga till grund för ett återkallat uppehållstillstånd, säger Malmer Stenergard."
Är det inte skillnad mellan att ha medborgarskap och att ha uppehållstillstånd?

Är det inte skillnad mellan att ha medborgarskap och att ha uppehållstillstånd?
Jo det är klart det är bara svenska medborgare som har en absolut rätt att bo och arbeta i landet. En svensk medborgare kan aldrig utvisas som det ser ut nu men det kan bli ändring på det i framtiden dom ska ju lämna redovisning på utredningen senast den 15 januari 2025 får man se vad dom har kommit fram till.

Jo det är klart det är bara svenska medborgare som har en absolut rätt att bo och arbeta i landet. En svensk medborgare kan aldrig utvisas som det ser ut nu men det kan bli ändring på det i framtiden dom ska ju lämna redovisning på utredningen senast den 15 januari 2025 får man se vad dom har kommit fram till.
Utvisas-VART?Om man är född i Sverige men med utländska föräldrar och aldrig varit i deras hemland då har man bara ett land.

Utvisas-VART?Om man är född i Sverige men med utländska föräldrar och aldrig varit i deras hemland då har man bara ett land.
Ett barn får svenskt medborgarskap vid födseln om minst en av föräldrarna är svensk medborgare. En förekommande missuppfattning är att man är svensk medborgare om man är född här oavsett föräldrarnas medborgarskap.

Ett barn får svenskt medborgarskap vid födseln om minst en av föräldrarna är svensk medborgare. En förekommande missuppfattning är att man är svensk medborgare om man är född här oavsett föräldrarnas medborgarskap.
Är man svensk medborgare om man har svensk pass?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp