Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Indrivning av skulder i utlandet - Utlandsbosatta med skulder i Sverige

Bevisa att gäldenären blivit informerad borde inte vara jättesvårt då man måste blivit delgiven föreläggande eller stämningsansökan.
Inkassobolagen brukar klara preskriptionsavbrott även på de som lämnat landet, skickar brev och de anses kommit fram om igen retur kommer.
Fast även om de har hittat utlandsadressen så kan gäldenären skicka samtliga brev i retur till borgenären och inkassobolaget för att kringgå preskriptionsavbrott då löper ju forfarande preskriptionstiden på. Delgivning i utlandet funkar inte på samma sätt som i Sverige då de flesta länder inte tillåter delgivning av skulder på plats hos gäldenärens bostad.

Sen ska man ju också komma ihåg att det är svårt för svenska borgenärer och inkassobolag att hitta aktuella adresser och kontaktuppgifter till kunder som bor utanför Norden då de flesta länder inte har fungerande folkbokföringssystem samt har sekretes på adressutlämning till utländska borgenärer och myndigheter så länge det inte berör indrivning av skatteskulder och böter.

Även om gäldenären i utlandet fortfarande står kvar skriven på en adress i Sverige där man saknar brevlåda så kommer ju samtliga brev från borgenärerna, inkassobolagen och Kronofogden att automatiskt gå i retur då posten inte kan dela ut breven. Kronofogden kan ju inte driva in skulder på utlandsbosatta och de kan ju inte ens börja utreda om gäldenären inte skriver under på delgivningskvittot och skickar tillbaka brevet till Kronofogden.

Fast även om de har hittat utlandsadressen så kan gäldenären skicka samtliga brev i retur till borgenären och inkassobolaget för att kringgå preskriptionsavbrott då löper ju forfarande preskriptionstiden på. Delgivning i utlandet funkar inte på samma sätt som i Sverige då de flesta länder inte tillåter delgivning av skulder på plats hos gäldenärens bostad.

Sen ska man ju också komma ihåg att det är svårt för svenska borgenärer och inkassobolag att hitta aktuella adresser och kontaktuppgifter till kunder som bor utanför Norden då de flesta länder inte har fungerande folkbokföringssystem samt har sekretes på adressutlämning till utländska borgenärer och myndigheter så länge det inte berör indrivning av skatteskulder och böter.

Även om gäldenären i utlandet fortfarande står kvar skriven på en adress i Sverige där man saknar brevlåda så kommer ju samtliga brev från borgenärerna, inkassobolagen och Kronofogden att automatiskt gå i retur då posten inte kan dela ut breven. Kronofogden kan ju inte driva in skulder på utlandsbosatta och de kan ju inte ens börja utreda om gäldenären inte skriver under på delgivningskvittot och skickar tillbaka brevet till Kronofogden.

Du får flytta till något land där du slipper då.

Varför skriver du med flera olika namn? Ett registrerat och flera oregistrerade.

Är det någon som vet vilka banker och kreditinstitut som har indrivning i utlandet?

Kan man påstå att storbankerna har indrivning i utlandet men att de mindre bankerna och kreditbolagen som tex. Remember och Resurs Bank struntar i indrivning oavsett skuldbelopp då de inte har resurser jaga lånesmitare i utlandet?

Är det någon som vet vilka banker och kreditinstitut som har indrivning i utlandet?

Kan man påstå att storbankerna har indrivning i utlandet men att de mindre bankerna och kreditbolagen som tex. Remember och Resurs Bank struntar i indrivning oavsett skuldbelopp då de inte har resurser jaga lånesmitare i utlandet?

Det här är ju samma fråga som du började med?
Varför skriver du från flera namn

Det här är ju samma fråga som du började med?
Varför skriver du från flera namn
Nej, det var inte samma fråga som jag började med. Det jag undrade var vilka möjligheter de svenska bankerna och kreditinstituten har att driva in skulder på de utlandsbosatta som har lämnat kvar sina skulder i Sverige.

Nu vill jag veta specifikt vilka banker och kreditinstitut som vidtar rättsliga åtgärder i utlandet på de personer som inte frivilligt amorterar på sina lån.

Nej, det var inte samma fråga som jag började med. Det jag undrade var vilka möjligheter de svenska bankerna och kreditinstituten har att driva in skulder på de utlandsbosatta som har lämnat kvar sina skulder i Sverige.

Nu vill jag veta specifikt vilka banker och kreditinstitut som vidtar rättsliga åtgärder i utlandet på de personer som inte frivilligt amorterar på sina lån.

Okej.
Varför skriver du från flera namn?

Remember ägs av swedbank och Barclays Bank.

Remember ägs av swedbank och Barclays Bank.
Vilka banker och kreditbolag tror du har indrivning i utlandet?

Tror du också som jag att storbankerna har indrivning men att de mindre bankerna och kreditbolagen inte ens skulle lägga kraft och resurser på att jaga kunder utomlands?

De flesta skickar skulden till inkasso i utlandet men avstår från att vidta rättsliga åtgärder i utländska domstolar om jag har tolkat rätt?

Förstår inte vad du babblar om, jag skriver från ett och samma namn.

Har du svaret på min fråga gällande vilka banker och kreditbolag som har indrivning i utlandet?

Jag babblar om att Jerry75 Sara75 Fink-Kakan och Albatross är samma. Syns även på hur ni skriver, men även på andra sätt.
Det var det jag var nyfiken på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp