Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inbetalningar från Zimpler, skatt?

Hej alla!
Någon som vet hur banken ser på tex 10 uttag a 20000 kr via Zimpler? Är det inhemskt betalning eller rapporteras det vidare av banken till andra parter?
Tänker... Zimpler är ju i Sverige även om man får pengar från andra länder via Zimpler? Nån som vet ?

Senast ändrad:
Hej alla!
Någon som vet hur banken ser på tex 10 uttag a 20000 kr via Zimpler? Är det inhemskt betalning eller rapporteras det vidare av banken till andra parter?
Tänker... Zimpler är ju i Sverige även om man får pengar från andra länder via Zimpler? Nån som vet ?
Varför skulle det vara skatt?

Halloj Henke. Misstänker att betalningen kommer från Curacao. Verkar som det.
Zimpler säger att dom inte rapporterar in utan det är min skyldighet. Banken vet jag inte alls hur dom ser på saken ?
Tänker mest om det här kommer förtryckt på min delklaration eller om det kommer gå under "radarn" ?
Är intresserad av om andra råkat ut för att det kommit på deklarationen när det gäller just Zimpler ?
Svaret får jag ju i nästa deklaration om inte annat...
Men det verkar som det är helt olika på hur bankerna tolkar inkommande betalningar då Paypal, Zimpler är helt olika tjänster medans en rak IBAN överföring är en 3'e tjänst... Förvirrande.
Men du kan få insättningar från zimpler från ställen med spelinspektionens licens också. Så hur ska dom veta att det just är från curacao? Kommer inte hända något

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp