- Meddelanden
- 871
- Mottagna reaktioner
- 364
- Poäng
- 497
Ring och prata med de. Förklara hur det ligger till och att du vill byta bank. Berätta hur mycket du har i lån och hur mycket du skulle välja låna. Berätta om dina förutsättningar mm. Detta INNAN de tar en UC. De kommer såklart säga att de inte kan ge dig ett säkert svar innan de tagit UC men de kommer säga om du har kraven som krävs för att få lån hos de. De värderar över telefon så som SEB har gjort när jag har utökat min bolån. Asså ingen fysiskt person kommer skickas ut till dig för att värdera.Är du så säker? Rädd scoren försämras om ja frågar nån annan före min nuvarande bank. Swedbank tog över fr SEB sist när SEB nekade höjning och det var 2,5år sen. Sist ja prata med Swedbank i höstas hade jag 9 i UC score och gubben i telefon knorrde men sa att jag måste ha en värdering först. Han lät inte helt omöjlig då med så dålig score fast utan UC tagen och jag bara beskrev situationen. Sen fick jag pengar på annat vis och hållt ut till nu och fixat värdering. SBAB litar väl inte på Swedbanks värderare och vill värdera själva?
Kanske SBAB är så hungriga och hugger på ta över hela lånet även efter att Swedbank nosat på min ansökan om höjning först?