Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Imorgon ska jag berätta...

Nu, vet han allt. Att se han i ögonen var svårast. Se frustrationen över att han slitet som fan i skogen. För en lön som jag spelat upp.

Jag känner själv att jag är ärlig nu. Andra bråk gånger, likt en alkoholist försvar. Har jag hela tiden haft en flykt tanke, planerat i tysthet hur jag ska göra för att spela nästa gång..låna för att kunna betala räkningar.
Jag har aldrig sagt vad som ligger bakom all skit. Spelandet..
Men idag gjorde jag det.
Jag var ärlig.. Inte bara för att panik rädda våran situation. Utan för att jag vill inte ha den här lögnen längre. Vill inte vara en hycklare.

Det jag fysiskt gjort idag, är att kontakta min chef om att få komma till vår beteende vetare.
Ska kolla upp med Nordea om att spärra mitt kort för internet köp.
Bestämt tillsammans att jag ska föra över det som blir över efter dragning, till hans konto..och han får råda över min ekonomi så länge.

Tack för alla era svar. ni hjälpte mig att göra det.
Jag har världens bästa sambo. Men just nu känns det som att jag är skyldig till världs svälten..
Ångesten lättar, inte helt. Men nästan.

Nu, vet han allt. Att se han i ögonen var svårast. Se frustrationen över att han slitet som fan i skogen. För en lön som jag spelat upp.

Jag känner själv att jag är ärlig nu. Andra bråk gånger, likt en alkoholist försvar. Har jag hela tiden haft en flykt tanke, planerat i tysthet hur jag ska göra för att spela nästa gång..låna för att kunna betala räkningar.
Jag har aldrig sagt vad som ligger bakom all skit. Spelandet..
Men idag gjorde jag det.
Jag var ärlig.. Inte bara för att panik rädda våran situation. Utan för att jag vill inte ha den här lögnen längre. Vill inte vara en hycklare.

Det jag fysiskt gjort idag, är att kontakta min chef om att få komma till vår beteende vetare.
Ska kolla upp med Nordea om att spärra mitt kort för internet köp.
Bestämt tillsammans att jag ska föra över det som blir över efter dragning, till hans konto..och han får råda över min ekonomi så länge.

Tack för alla era svar. ni hjälpte mig att göra det.
Jag har världens bästa sambo. Men just nu känns det som att jag är skyldig till världs svälten..
Ångesten lättar, inte helt. Men nästan.
Du har gjort det viktigaste som är att berätta. Ärlighet är a och o. Att du känner dig skyldig inte heller konstigt. Visa att du vill ta tag i ditt spelberoende. Låt din sambo ta över ekonomin. Tillit tar tid att bygga upp igen. Det du gjort kan du inte göra ogjort men du kan göra rätt framåt. Ta ett steg i taget så kommer du att få ordning på ditt liv. Måste vara en lättnad att du har berättat för det är så oerhört påfrestande psykiskt att bära på en sådan hemlighet.

Va fint och starkt gjort❤️ En bra bit på rätt väg!
Du har gjort det jag inte haft mod till att göra än.

Tack snälla ni. Nästa tunga steg i processen är att berätta för min chef. För att få tid hos vår hälsovård.. Är obligatoriskt att chefen ska vara med på 1a sittningen..
Släppa min duktiga fasad på jobbet..
Men har talat med han att jag vill ha en tid. Så nu finns ingen återvändo..

Tack snälla ni. Nästa tunga steg i processen är att berätta för min chef. För att få tid hos vår hälsovård.. Är obligatoriskt att chefen ska vara med på 1a sittningen..

Var stolt att du klarat steg 1. Andas ut och samla lite kraft. Förstår att det kommer att bli supertufft men brukar försöka tänka att alla människor har sina kamper i livet. Även sannolikt din chef. Jag gillar detta citat därför särskilt: Be humble, everybody is fighting a battle you know nothing about.
Kram!

Väldigt sant. Aldrig hört det citatet nån gång. Men absolut en favorit nu. Tack !

Varje gång jag berättade så var det en lättnad och så var det även när jag berättade för min chef. Hade bra kontakt med henne innan så det underlättade och hon hade full förståelse för att man kan hamna i ett spelberoende. Som hon uttryckte det, ett beroende precis som andra beroenden. Jag har varit öppen med mitt spelberoende så alla mina kollegor vet. Enbart fått positiva reaktioner. De tycker jag är stark och modig, var inte vad jag hade förväntat mig. Så det finns mycket okunskap men och mycket förståelse bland medmänniskor.

Se till att din sambo också "söker hjälp" och att han får möjlighet att få förståelse för missbruket. Utifrån, det spelar ingen roll hur du försöker förklara risken är stor att han inte tar in det.

För öm han inte i övervägande del förstår att du har en sjukdom kommer han inte kunna förstå att du gjort som du gjort oavsett vad han säger, ni är i helt olika faser nu, du är lättad över att ha släppt bomben och på väg upp, han har precis fallit ner. Så troligtvis är ni i ofas, risken finns att han kan tycka att du tar för lätt på saker och ting du skall "straffas" för vad du gjort, han kanske är storsint och på riktigt förstår sig på missbruksproblematiken då skall du skatta dig lycklig.

För det du behöver nu är ju stöd inte mer straff, självklart får man ta det som kommer från de anhöriga och han behöver hantera och känna efter för att kunna hantera det. Men om han inte inom en snar framtid kan förlåta och gå vidare framåt (vilket jag förstår att många helt enkelt inte kan ) så blir det väldigt jobbigt.

Men kom ihåg faserna han är i chock du är på väg upp, balansen och konsten här är att hjälpa han upp till din nivå utan att du trillar ner.

Lycka till och starkt jobbat so far!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp