Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Imorgon ska jag berätta...

Har total ångest. Hjärtklappning etc.
Efter några missar så har min sköld raseras. Så imorgon, när dotter är på skolan, ska min sambo och jag ha en allvarlig diskussion.
Orkar inte dölja mitt andra jag mer. Nu ska skiten fram.. Att jag, 41 år, mamma, ansvarsfull m fast jobb etc. Är spelberoende. Att jag nyligen släppt alla jävla avbetalningar till KFM. Fått beviljad löneutmätning.
Imorgon ska det fram. Orkar inte rodda ihop osynliga barriärer för att rädda mig själv för stunden. Att överleva just då. Till nästa bakslag..
Så efter dagens bråk, så har jag bestämt mig. Med allt vad det innebär. Jag SKA berätta sanningen. Hela sanningen.

Jag har tatt fram olika scenarier. Vad jag ska säga till folk om det ev blir separation. Allt tänker jag på nu. Kollar upp i min hjärna om jag har någon som kan gå i borgen om jag måste ha tag på lägenhet.. Vår dotter är klokare än mig. Så jag ska finnas där för henne. Tror det räcker så.

Har pratat m KFM om att få förbehålls beloppet sänkt ifall det blir flytt..
Jag älskar verkligen min sambo. Men inte ens han har sånt stort tålamod. Han är värd så mycket bättre än mig just nu.

Gällande spelandet har jag spärrat mig från alla svensk registrerade bolag. Kollar upp möjligheten att ta bort bank id, samt spärra kort för internet köp. (har ni tips på det får ni gärna skriva)

Men, jag är feg. Jag har skrivit ett brev.
Ska åka till jobbet så han får läsa i lugn och ro.

Ber om ursäkt för ett lååångt inlägg.
Men behövde det. Ni är dom enda som vet hur det är.
/s

Vi finns här. Starkt av dig att ta tag i det. Oavsett förlust så kommer förlusten bli större ju längre man väntar.
Hoppas att det löser sig för dig! ❤️

Jag antar du menar höjt förbehållsbelopp, och det är inga problem. Separaerar man och får en viss hyra gör man bara ny beräkning.

Lycka till.

Det är tufft att berätta men också det mest rätta. Det blir givetvis en chock för din sambo och han kan behöva lite tid att smälta det. Inte alls säkert att han lämnar dig. Jag har varit i samma situation och har min man kvar. Dock viktigt att du får hjälp med ditt spelberoende för det räcker inte att spärra dig. Du har tagit ett rätt beslut om att berätta.

Det är tufft att berätta men också det mest rätta. Det blir givetvis en chock för din sambo och han kan behöva lite tid att smälta det. Inte alls säkert att han lämnar dig. Jag har varit i samma situation och har min man kvar. Dock viktigt att du får hjälp med ditt spelberoende för det räcker inte att spärra dig. Du har tagit ett rätt beslut om att berätta.

Måste förbereda mig mentalt ändå på allt. Tänkte först inte nämna något här. Men det skrek i mig. Och jag ångrar mig inte. Så stärkande att läsa era svar.
Tyvärr så bor jag i en liten kommun..där det tex bara finns 1 AA möte och 1 NA. Ska be om att få tala med jobbets företags hälsovård. Och vill börja med kognitiv terapi..
Återigen tack !

Har total ångest. Hjärtklappning etc.
Efter några missar så har min sköld raseras. Så imorgon, när dotter är på skolan, ska min sambo och jag ha en allvarlig diskussion.
Orkar inte dölja mitt andra jag mer. Nu ska skiten fram.. Att jag, 41 år, mamma, ansvarsfull m fast jobb etc. Är spelberoende. Att jag nyligen släppt alla jävla avbetalningar till KFM. Fått beviljad löneutmätning.
Imorgon ska det fram. Orkar inte rodda ihop osynliga barriärer för att rädda mig själv för stunden. Att överleva just då. Till nästa bakslag..
Så efter dagens bråk, så har jag bestämt mig. Med allt vad det innebär. Jag SKA berätta sanningen. Hela sanningen.

Jag har tatt fram olika scenarier. Vad jag ska säga till folk om det ev blir separation. Allt tänker jag på nu. Kollar upp i min hjärna om jag har någon som kan gå i borgen om jag måste ha tag på lägenhet.. Vår dotter är klokare än mig. Så jag ska finnas där för henne. Tror det räcker så.

Har pratat m KFM om att få förbehålls beloppet sänkt ifall det blir flytt..
Jag älskar verkligen min sambo. Men inte ens han har sånt stort tålamod. Han är värd så mycket bättre än mig just nu.

Gällande spelandet har jag spärrat mig från alla svensk registrerade bolag. Kollar upp möjligheten att ta bort bank id, samt spärra kort för internet köp. (har ni tips på det får ni gärna skriva)

Men, jag är feg. Jag har skrivit ett brev.
Ska åka till jobbet så han får läsa i lugn och ro.

Ber om ursäkt för ett lååångt inlägg.
Men behövde det. Ni är dom enda som vet hur det är.
/s

Det enda rätta även om det smärtar och känns gör jävligt är att berätta. Bra! Och modigt av dig att skriva här och skriva ett brev till din sambo. Oavsett vad som händer så kommer det kännas skönt att berätta, ärlighet varar längst. Att du ska berätta visar även att du är på rätt väg, att du är villig att ta emot hjälp och vill ha en förändring. Det kommer kännas bättre efteråt och det är ett steg i rätt riktning.

Tips på vad du kan göra för att försvåra tillgängligheten till att spela är själv avstängningen på spelpaus.se.
Att spärra trustly är också en god idé och om möjligt överlämna din ekonomi till någon som du litar på, möjligt att din sambo kan ta över din ekonomi för ett litet tag och istället portionera ut kontanter till dig. Om det känns jobbigt att lämna över BankID och ekonomin så kan du själv plocka ut kontanter så du inte har pengar på ditt konto.

För ditt välmående sök upp någon spelförening, signa upp dig på stödlinjen, skriv av dig här och försök att hitta meningsfulla spelfria aktiviteter. Skapa bra rutiner kring mat, sömn och återhämtning, ett spelberoende suger musten ur en och du kommer antagligen känna dig energilös och orkeslös den första tiden, man blir helt enkelt totalt utmattad av att leva destruktivt och det krävs tid och ork till att hitta en balans igen.
Åter igen du har tagit ett viktigt och ett bra beslut, nu kan det bara bli bättre även om det kommer kännas tungt ett bra tag framöver.
Vi människor är dock väldigt anpassningsbara så man vänjer sig rätt snabbt med att leva med utmätning men du kommer garanterat ha mer pengar kvar att leva för än när du är aktiv i ditt spelmissbruk.

Lycka till! ❤️

Tror ångesten lättar när du berättat hur än hans reaktion blir. Finns inget värre än att stänga inne ångesten, man går sönder till slut! Lovar hålla tummarna o tänka på dig i morgon! Vi finns här för dig!❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp