- Meddelanden
- 4 159
- Mottagna reaktioner
- 4 066
- Poäng
- 2 617
Det du skulle kunna prova är att maila dina borgenärer som håller kvar skuldsaneringen.Ojdå! Tråkigt att det skall ta sån tid men skönt att dom tagit bort dina skulder nu. Jag får helt enkelt ha lite is i magen innan jag börjar jaga![]()
Säg något i stil med:
Rubrik: Avslutad skuldsanering men skulderna ligger kvar
Hej Gothia,
Hoppas allt är väl!
Mitt Namn:
Mitt Personnummer:
Jag hade dialog med en handläggare på KFM för en vecka sen som bekräftat att skuldsaneringen är över och ingen överklagan har inkommit.
Frågade varför skulderna ligger kvar och att handläggaren sa att det var märkligt, att skulderna skall försvinna efter avslutad skuldsanering (som är välskött).
Men att jag kan vänta en vecka för att se om skulderna förvunnit då det kan vara lite manuellt arbete, efter det så fick jag rekommendation att kontakta Er. Men nu efter en vecka så ser jag att dom ligger fortfarande kvar på inkasso.
Därför så frågar jag vänligt om ni kan ta bort dom, eftersom det känns lite obehagligt att skulderna fortfarande finns kvar efter avslutad skuldsanering, då jag inte vill att det blir några misstag.
Om ni vill så kan ni kontakta KFM för att verifiera uppgifterna.
Skulle ni kunna kolla på det och återkomma med en bekräftelse om att skulderna är borta.
Jag önskar även att göra en GDPR förfrågan om att ta bort alla det uppgifter som ni inte måste behålla enligt lag då jag verkligen vill känna att jag fått en nystart.
Jag ser fram emot återkoppling och önskar Er en trevlig helg
Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn
Jag hade gjort något i den stilen för att prova påskynda processen.