Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

Ojdå! Tråkigt att det skall ta sån tid men skönt att dom tagit bort dina skulder nu. Jag får helt enkelt ha lite is i magen innan jag börjar jaga:D
Det du skulle kunna prova är att maila dina borgenärer som håller kvar skuldsaneringen.

Säg något i stil med:

Rubrik: Avslutad skuldsanering men skulderna ligger kvar

Hej Gothia,

Hoppas allt är väl!

Mitt Namn:
Mitt Personnummer:

Jag hade dialog med en handläggare på KFM för en vecka sen som bekräftat att skuldsaneringen är över och ingen överklagan har inkommit.

Frågade varför skulderna ligger kvar och att handläggaren sa att det var märkligt, att skulderna skall försvinna efter avslutad skuldsanering (som är välskött).
Men att jag kan vänta en vecka för att se om skulderna förvunnit då det kan vara lite manuellt arbete, efter det så fick jag rekommendation att kontakta Er. Men nu efter en vecka så ser jag att dom ligger fortfarande kvar på inkasso.

Därför så frågar jag vänligt om ni kan ta bort dom, eftersom det känns lite obehagligt att skulderna fortfarande finns kvar efter avslutad skuldsanering, då jag inte vill att det blir några misstag.
Om ni vill så kan ni kontakta KFM för att verifiera uppgifterna.

Skulle ni kunna kolla på det och återkomma med en bekräftelse om att skulderna är borta.
Jag önskar även att göra en GDPR förfrågan om att ta bort alla det uppgifter som ni inte måste behålla enligt lag då jag verkligen vill känna att jag fått en nystart.

Jag ser fram emot återkoppling och önskar Er en trevlig helg

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn

Jag hade gjort något i den stilen för att prova påskynda processen.

Gammal tråd. Gammal forummedlem. Vet inte riktigt hur jag ska känna just nu. Tänkte starta en ny tråd, men så ändra jag mig av "rädsla" för att jinxa allt.

UC-risk från "ingenting" pga av skusan till 0.4. Det känns obegripligt. Ska man fira eller hur gör man nu? Så konstig känsla.

Stort grattis! som Terry säger - Unna dig en trevlig helg med vad du gillar :)

Sen kanske fortsätta leva på existensminimum några månader till för att snabbt bygga upp ett sparkonto.
Det är lite min vision. Skuldsaneringen slutar i slutet på 2028 då unnar jag mig något. Sen fortsätta leva på existensminimum och hårdspara till sommarn 2029 innan jag slappnar av.

Gammal tråd. Gammal forummedlem. Vet inte riktigt hur jag ska känna just nu. Tänkte starta en ny tråd, men så ändra jag mig av "rädsla" för att jinxa allt.

UC-risk från "ingenting" pga av skusan till 0.4. Det känns obegripligt. Ska man fira eller hur gör man nu? Så konstig känsla.
Tror jag fick 0,3 när skulds.anm försvann. Har väl med å göra att man nu hamnar i en annan grupp av människor när de jämför o får fram de där siffrorna.

Tror jag fick 0,3 när skulds.anm försvann. Har väl med å göra att man nu hamnar i en annan grupp av människor när de jämför o får fram de där siffrorna.
Jo men så är det ju. Är bara så märkligt att gå från att inte ha betyg alls till nu ha "mycket bra" på en natt.

Jo men så är det ju. Är bara så märkligt att gå från att inte ha betyg alls till nu ha "mycket bra" på en natt.
Jo en speciell känsla. Och för min egen del var det nog längesen man hade "mycket bra" på en UC.

hur lång tid tog det innan UC och andra kreditvärderingsinstitutet raderat din status som "skuldsanering"

Brxo har 5 månader(!), vilker gör att jag inte kan låna till min restskatt!

Men det finns säkert andra alternativ + jobba extra "24/7"

Det är väl inte Brixo som bestämmer detta utan UC?

hur lång tid tog det innan UC och andra kreditvärderingsinstitutet raderat din status som "skuldsanering"

Brxo har 5 månader(!), vilker gör att jag inte kan låna till min restskatt!

Men det finns säkert andra alternativ + jobba extra "24/7"
Låter otroligt om det är så, enligt infon som finns ska alla skulder försvinna samma månad skuldsanering upphör.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp