Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

IKEA - Erbjuder nytt FinansieringsLån: Upp till 200.000

Nu kommer IKANO med en sjyst deal och det första man tänker på är hur man ”lurar” systemet. Ring Ikano om frågan är seriös. De är super trevliga och sjysta.

Hehe.
Ikano har inte gjort den här dealen för att vara sjyssta på något sätt och det är inte heller en sjysst deal.

Vi pratar om företag som vill kränga produkter ifrån Kina och andra skräpländer som dom tar 5 X betalt för och inte nog med att dom blåser dig på varan du köper utan dom passar även på att ta betalt för att dom lånar ut pengar till dig.

Hehe.
Ikano har inte gjort den här dealen för att vara sjyssta på något sätt och det är inte heller en sjysst deal.

Vi pratar om företag som vill kränga produkter ifrån Kina och andra skräpländer som dom tar 5 X betalt för och inte nog med att dom blåser dig på varan du köper utan dom passar även på att ta betalt för att dom lånar ut pengar till dig.
Som andra företag?
Det finns väldigt många IKEA varuhus i CN och Asien. Så förstår inte resonemang
IKEA har iaf värderingar. Läs på lite om Ingvar Kamprad. Och de olika stiftelser som finns.
Såklart är det en business, där man måste tillverka billigt för att sälja billigt. Att de lyckas etablera sig i låglöneländer är ett gott betyg. Sedan är IKANO en bank. De äger också vissa varuhus såklart en fantastisk affärsplan att kunna bidra med finansieringsmöjligheter. Såsom vissa bilproducenter har egna banker. Inget fel eller konstigt med det. Sedan erbjuder de sjysta villkor inte som andra krediter med hutlösa avgifter och ockerräntor. De är tom sjysta när man har det tufft ett tag då man får skippa amortering och bara betala en viss del ränta. Ja, det tjänar de också på men det görs för att ge gemene man en chans att få komma på fötterna igen.

Som andra företag?
Det finns väldigt många IKEA varuhus i CN och Asien. Så förstår inte resonemang
IKEA har iaf värderingar. Läs på lite om Ingvar Kamprad. Och de olika stiftelser som finns.
Såklart är det en business, där man måste tillverka billigt för att sälja billigt. Att de lyckas etablera sig i låglöneländer är ett gott betyg. Sedan är IKANO en bank. De äger också vissa varuhus såklart en fantastisk affärsplan att kunna bidra med finansieringsmöjligheter. Såsom vissa bilproducenter har egna banker. Inget fel eller konstigt med det. Sedan erbjuder de sjysta villkor inte som andra krediter med hutlösa avgifter och ockerräntor. De är tom sjysta när man har det tufft ett tag då man får skippa amortering och bara betala en viss del ränta. Ja, det tjänar de också på men det görs för att ge gemene man en chans att få komma på fötterna igen.
IKANO som bolag saknar iallafall värderingar. Kör fortfarande för fullt sina fastigheter i Ryssland.

IKANO som bolag saknar iallafall värderingar. Kör fortfarande för fullt sina fastigheter i Ryssland.
Trist om dom är i bussiness att tjäna pengar på kriget. Förhoppningsvis inte, men inget förvånar mig med banker.

Dessa verkar ha öppnat en ny mina sidor nu

my.ikano/se/partner/ikea

Denna fanns inte för ett par månader sen

Förstår inte såna här resonemang. Jag och uppenbarligen många med mig älskar Ikea. Man får nytt och fräscht för en billig peng. Vad är alternativet? Gillar man det inte behöver man inte handla där. Som med allt annat. Och vill du inte ta ett lån från Ikea/Ikano så är du inte tvungen, men för dom som vill och som det underlättar för är det väl kanonbra att den finansieringslösningen finns. Tror man att man blir lurad så är det inte svårare än att strunta i lånet. Att vara sur över att företag tjänar pengar på sina produkter/tjänster är märkligt.

Det jag vände mig primärt emot var meningen av Doodles "Ring Ikano om frågan är seriös. De är super trevliga och sjysta."

Att kalla en bank för supertrevlig och sjysst när dom tjänar pengar på att låna ut pengar är för mig märkligt bara. & låt gå för att det är det banker gör men på vilket sätt skulle Ikano vara sjysstare än sig Nordea, Collector eller ICA-Banken osv?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp