Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ikano bank

Hej,

En vän sökte samlingslån och fick erbjudande från ikano bank.

I erbjudandet stod det ej lösenkrav, sen efter inloggning med bankid så skulle det komma skuldbrev och fullmakt på posten.

Lånet är upplagt på mina sidor redan.

Tänkte höra om Ikano brukar neka i efterhand eller om det ser bra ut när lånet redan är upplagt på mina sidor.

Och om de skickar med fullmakt så är det väl ändå för att lösa lån ? Eller är det för auto giro.

Kan flika in här med färsk info och upplevelse av Ikano. Sökte samlingslån via Lendo på 250 000:- och fick då erbjudande från Ikano.
Man blir till en början försiktigt glad över erbjudandet och försöker ha tålamod åt att dem använder sig av post för att signera avtal och i mitt fall ange de lån som skulle lösas.
Det tog närmare 4 bankdagar från att jag skickade brevet från posten tills att dem påbörjade min ansökan.
Efter att fått prata med 4 olika personer på tre ytterligare dagar angående vad som krävdes och inte (fick olika svar varje gång) så valde jag att avböja.
I mitt fall var problemet att dem inte löser krediter såsom Entercard, Avida osv (denna info fick jag till mig först när jag ringde och fick prata med person nummer 3).
Hade självklart varit glad om allt gick min väg, men kan vara bra för andra att veta att dem inte löser några krediter.

Jag löste lån via ikano för kanske 3 månader sedan. Det var fairlo , lumify resurs bank. Inga problem mer än att det tar tid och fick även skicka in kopia på id till dom.

Har samma upplevelse som Svensson. Är inne på fjärde veckan och det har vart mycket bollades fram och tillbaka vad de kräver in för kompletteringar och fick prata med en först som sa att min kreditupplysning går ut imorgon och att jag måste ringa lendo så att de kan säga till ikano hur de ska göra med mitt lån.

Jag skrev att jag aldrig hört att det är låneförmedlaren som bestämmer hur lånet ska läggas upp och då valde denna person att avsluta chatten. När jag hörde av mig igen så gick det självklart bra att lösa ett av Nina lån så jag kommer iallafall att få bättre ränta och komma ner i månadskostnad på ett av lånen. Osmidigt minst sagt.

Min vän sökte via lendo, signerade digitalt o fick lånet utbetalt efter 3 dagar. Ingen komplettering.
Detta var i april

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp