Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ikano Bank, vad pysslar dom med?

Hoppas att det löser sig för dig och att du får ditt lån utbetalt!!

Ser som två alternativ med detta lån, får jag skuldebrevet imorgon får man väl ringa och höra med Ikano vad dom säger. Är inte speciellt sugen att få ytterligare en förfrågan på mig när 30 dagar gått. Ifall dom av någon anledning skulle neka en efteråt eller höja räntan avsevärt. Då sätter jag hellre den förfrågan att chansa på t.ex. Advisa. Dock har mina förutsättningar inte ändras sen förra månaden.

Alternativt ringa Lendo och höra vad dom säger, om alternativet att backa finns. Hade ett till erbjudande som var intressant på 200k dock hög ränta.

Eller hitta på en annan lösning att bolla hit och dit som man ändå gjort i all evighet känns det som.

Jag fick inte heller skuldbrevet från Ikano, varvid Advisa hjälpte mig att be om ett nytt.

När jag väl fått skuldebrevet, skrev jag på och skickade med 3 lönespecar. Dagen där på fanns pengarna på mitt bankkonto.

(Ovan var i somras 2019)

Haha, Ikano är roliga, fick oxå vänta 4v efter att dom skickat skuldebrevet 3-4ggr, ett kom fram tillslut men då hade tiden för låne erbjudandet gått ut, Advisa var snälla och tog bort deras förfrågan fr UC. Inte första gången Ikano är så här... Om 100 år är dom troligen lika sega som idag pch för 10 år sen.

Haha, Ikano är roliga, fick oxå vänta 4v efter att dom skickat skuldebrevet 3-4ggr, ett kom fram tillslut men då hade tiden för låne erbjudandet gått ut, Advisa var snälla och tog bort deras förfrågan fr UC. Inte första gången Ikano är så här... Om 100 år är dom troligen lika sega som idag pch för 10 år sen.
Men oj. Jag fick bara vänta högst 2 veckor på Ikano en gång.
Det var bra av Advisa iaf! :)

Som man misstänkte så kom det inget skuldebrev den här veckan även fast dom sa att de skickar på en gång, 1a klass, etc. etc. Nä ett riktigt skämt är Ikano tyvärr, jag ser det då inte som en seriös bank som försöker utåt sett vara "traditionell".

Visst har man varit med att vissa nischbanker nekar en efter beviljat lån, men de har åtminstone meddelat detta. Verkar som Ikano har en agenda att göra detta i det "tysta" så att säga. Med borttappade skuldebrev och allmänt seg hantering för vissa personer, vad jag förstått.

Eller så är det bara att deras interna posthantering är ett skämt och att det är underbemannad kundtjänst. Man lär väl aldrig få reda på vad som felar, ändå.

Får väl ta kontakt med Lendo imorgon och höra vad dom säger. Blev nog bara pannkaka av det här.

Det borde vara deras interna posthantering som inte fungerar. Killen på Advisa var först övertygad om att det kunde ta 9-10 dagar för ett brev att resa från Skåne till Gävleborg......efter tre veckor och TRE skickade skuldebrev tyckte han själv att postgången kanske ändå var knepig.....

Tog kontakt med Lendo i lördags, bytte från Ikano till Nordax. Fick länken till skuldebrevet på måndagen, lånet upplagt på tisdag. Sen var pengarna på kontot nu i morse.

Måste säga att det gick extremt smidigt med Nordax, dock relativt hög ränta men som det ser ut nu så förstår jag det.

Skönt iallafall blir att beta av lite skulder nu.

Posten funkar bättre än din ekonomi iaf.
Ooopps Sorry om jag trampade en postmordanställd på tårna ;)
Postmord har sig själva att skylla att deras tjänster suger och om du inte verkar förstå vad jag menar så har du skygglappar för ögonen och missat den enorma kritiken som riktats mot postmord senaste året.

Inget ont om alla brevbärare som sliter och gör så gott de kan. Det är säkert bara en liten del av alla brevbärarna i landet som är analfabeta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp