Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ikano Bank, vad pysslar dom med?

Hej,

För att göra en lång historia kort, sökte lån genom Lendo den 9 September, fick erbjudande på Ikano Bank på hela beloppet 300k för att samla lån. Läste runt lite här på forumet där det tagit ganska lång tid att få lånet utbetalt samt diverse problem, men valde ändå dem eftersom det var bra ränta samt att jag inte hade jättebråttom med pengarna bara dom kommer.

Fick skuldebrevet samma vecka, la den på brevlådan på söndag, sen skickade Lendo att Ikano begärt komplettering på ID på onsdagen efter. Läst att folk fått skicka in komplettering på lönespec. och/eller arbetsgivarintyg. Tänkte, fine, skickar in fotokopia på ID.

2 veckor går inte ett knyst från dom, förutom ett mail dom skickar på söndagen samma vecka dom begärde kompletteringarna, handlade nånting om "Påminna om beviljat lån", "Nästa steg att skicka in skuldebrev" etc. etc.

Ringde nu i tisdags och frågade hur det går med lånet, då påstår dom att de ej fått skuldebrevet. Blev jäkla förvånad, skickat hundratals brev samt paket och har aldrig haft ett enda problem. Sa då att det snart gått 30 dagar, då så dom att de skickar direkt ett nytt skuldebrev med A-klass även kallad 1:a klass nuförtiden. Ännu inte fått något nytt skuldebrev, (är torsdag nu).

Har dom svåra problem med posthanteringen på Ikano eller vad är det, fattar inte, sett att fler haft samma problem, att Ikano påstår att de ej fått skuldebrevet.

Vad tror ni om det här? Även om jag skulle få skuldebrevet imorgon ser jag inte att den hinner komma fram till onsdag nästa vecka då det gått 30 dagar. Står på skuldebrevet, "skuldebrevet måste returneras inom 30 dagar för att vara giltig" Men returnerar jag den imorgon är det inom 30 dagar eller hur ska man tolka det?

Eller är det dött lopp det här? Att det bara är att glömma detta lån, fått en extra förfrågan i onödan. Vill höra om nån har erfarenhet av något liknade och kan komma med tips.

En kort historia blev ganska lång ändå.

Tyvärr är det inte alls ovanligt att brev kommer bort. Inte alls!
Både deklarationer, inkasso och annat viktigt har kommit bort för mig plus att när vi skickade en pappersblankett för uttag sa Nordea att de aldrig fått det.
Ett inkassobrev fr Intrum hade hamnat i grannens brevlåda!

PostMord suger!

Gillar ditt nicknamn :)

Tack :), passar bra med tanke på att det fan är dags att växa upp och ta tag i sörjan man hamnat i de senaste 10 åren och åtminstone försöka styra upp min ekonomi.

Tyvärr är det inte alls ovanligt att brev kommer bort. Inte alls!
Både deklarationer, inkasso och annat viktigt har kommit bort för mig plus att när vi skickade en pappersblankett för uttag sa Nordea att de aldrig fått det.
Ett inkassobrev fr Intrum hade hamnat i grannens brevlåda!

PostMord suger!

Förstår att posten är värdelös nuförtiden, men när samma företag har samma problem anar man lite ugglor i mossen, men visst kan ha fel.

IKANO har bra räntor men jag råkade själv ut för denna mega-sega process, jag erhöll aldrig deras skuldebrev. Jag ringde och ringde och de påstod att de skickat nytt och nytt, men det kom verkligen inte fram. Till slut ringde jag Advisa, som hjälpte mig att "backa som de sa. Fick då Remember istället.

IKANO har bra räntor men jag råkade själv ut för denna mega-sega process, jag erhöll aldrig deras skuldebrev. Jag ringde och ringde och de påstod att de skickat nytt och nytt, men det kom verkligen inte fram. Till slut ringde jag Advisa, som hjälpte mig att "backa som de sa. Fick då Remember istället.
Att dom inte bara kan ha via nätet dessa skuldebrev på papper känns förlegat o fel verkar det bli också o lönespecar kan man scanna in

Tack :), passar bra med tanke på att det fan är dags att växa upp och ta tag i sörjan man hamnat i de senaste 10 åren och åtminstone försöka styra upp min ekonomi.

Förstår att posten är värdelös nuförtiden, men när samma företag har samma problem anar man lite ugglor i mossen, men visst kan ha fel.
Jag har det problemet med Intrum, 3 ggr har det hänt vad jag vet. Ena gången fick jag inte en faktura så när jag fick föreläggande fr kf ringde jag intrum direkt men de idiotförklarade mig när jag sa att att jag aldrig fått fakturan. Kändes tydligt att de trodde att jag hittade på. De vägrade återkalla så jag fick lov att betala 680 kr extra. Det bortkomna brevet fr Intrum kom ca 3 veckor efter all tjafs med en grön etikett på och notering fr posten. Så då fick jag bevis att jag inte hittade på men det hjälpte inte.:( :mad::mad::mad: pratade med både Intrum och Posten. Posten sa att jag kunde göra reklamation men när jag frågade om de kommer att betala den extra avgiften sa dem att det inte är troligt och då orkade jag inte bråka vidare.

Verkar som att det är standard för dom, vilken tidperiod handlar detta om är det i år eller tidigare. Kan vara intressant.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp