Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ikano bank och deras falska metoder

I dag har jag ruttnat ur på Ikano Bank som i min mening verkligen behöver se över sitt sätt att hantera allt från ansökan om lån, signering av avtal samt skuldebrev och framförallt Kundtjänst.... För att göra historien kort så har jag ansökt om ett större lån vilket gått igenom via deras automatiska ansökan samt kreditupplysning och jag blev beviljad lånet (märk väl, INTE fråga om preliminärt beviljad) efter det kom det mail om att jag skulle signera då lånet var klart... Signerade ett skuldebrev som innehöll all den info det ska samt datum för lånet beviljande... och blev såklart glad då jag nu kan gå vidare med det jag behöver pengarna till. Kollade efter ett tag och visst där var mitt signerade skuldebrev på deras hemsida där det stod att jag signerat med bank id och det var förseglat av Ikano bank med plus tidsstämpel och allt. Dagen efter ringer jag kundtjänst och kollar så allt är som det ska och får svar att jajjemen ser så bra ut pengar kommer om 1-3dagar från det att jag signerat. Detta var torsdag EM.. På måndag ringde jag och försäkrade mig att allt var i sin ordning då jag ville veta det för jag ska i min tur betala med dom pengarna för något annat jag beställde i torsdags när lånet var taget, åter igen får jag svar att det är i sin ordning och att eftersom det gick i lås på eftermiddagen på torsdag och att det varit helg så kommer pengarna på tisdag då det blev klart så sen på torsdag.. Inga problem så långt...Sent På tisdag så kollar jag och inga pengar har kommit så jag ringer en 3dje gång till kundtjänst och får svaret att efter som det var helg så kan det ta en dag till innan det kommer in men ytterligare en gång så är svaret att "Det enda som du väntar på nu är att dom kommer in på kontot" Så du kan med 100%göra den affären du ska göra med pengarna... Onsdag kommer och går och inga pengar på mitt konto... Loggar in på min sida och ser att dom inte betalt ut än... Ringer kundtjänst igen och dom säger samma igen... Kan ta en dag till.. Blir såklart väldigt otålig och lägger på med ett tryck ord om att allt är i sin ordning så ta det lugnt... I går kom det en mindre chock i brevlådan med krav på att jag skulle komplettera min ansökan hos Ikano bank med lönespec, arbetsgivar intyg och sen ska jag signera ett skuldebrev med min handskrift!!?? Blev såklart rosenrasande och ringde kundtjänst som inte kunde svara mer än att det vara var det jag behövde göra så kommer pengarna och att dom gör så efter manuell granskning i de fall dom tycker det är nödvändigt.... Alltså jag blev så förbannad så jag bara la på... Efter ex antal timmar så kollade jag igenom deras site och hittade en del saker som jag inte visste om då jag bara började med att ansöka direkt första gången jag var inne på sidan samt då jag ansökte om lånet. Efter det skrev jag i deras forum där jag ifråga satte saker och efter någon timme kom det ett svar, där den personen beklagade om deras kundtjänst varit otydliga på något vis.... Jag skrev ett långt inlägg lik detta med den informationen jag skrivit där uppe fast jag var mer ingående i deras jävla sätt att vilseleda kunder från ansökan till skuldebrev och att jag aldrig fått någon som helst information om att det skulle kompletteras varken via ansökningen, mail eller kundtjänst när jag pratat med dom.. Lägg då till att det var olika på kundtjänst jag pratade med över flera dagar... och att det inte kunde ha varit mer tydligt från kundtjänst att jag var beviljad och pengar kommer nästa dag... Får se vad dom svarar på Detta men det Känns sådär att ha skrivit på ett skuldebrev med bank id och nu börjar dom tjafsa... Kollade runt och vad jag kan förstå är ju en digital signatur juridiskt bindande.... Det är inte kompletteringen i sig jag stör mig på för det ska funka, men att ha att göra med den här oseriösa banken vette faan om jag vill alltså...
Vad hade ni gjort? Gått vidare med detta då jag signerat skuldebrev och det är juridiskt bindande och av ren princip sak då det är förbannat ruttet och rent ut sagt falsk marknadsföring från deras sida. Det var riktigt nära att jag satte mig i sliten tack vare den affär jag ska göra för dom pengarna.... Dom kan ju skapa riktigt stora problem för andra som får samma upplevelse som jag har fått.. Jag har tur att jag kan pausa mina affärer tack vare att jag känner personen jag ska avtala med... Får det verkligen gå till så här??? Det har aldrig varit snack om preliminärt beviljat eller lånelöften, utan det är beviljat, godkänt och pengar om 3 dagar... Faan alltså vad förbannad jag blir... Nu ska jag försöka sova på saken tills måndag så får vi se...

Så tråkigt när det blir så. Att kundtjänst gjort som dom gjort tycker jag är det värsta, att säga att pengarna är på väg. Det ska dom ju kunna se i sitt system tycker man?

Jag råkade ut för nästan samma sak, men inte riktigt. Men med BlueStep. Fick lånerbjudande från dem via förmedlare som jag valde, signerade avtalet digitalt och fick dagen efter det avslag. Den sved så!!! Aldrig någonsin BlueStep!

Illa att det blev så för dig med och det är inte helt okej faktiskt att det blir så här... I alla fall i mitt ärende så kunde jag pausa affären jag hade med min kompis som oxå blev förbannad då han varit med mig i hela processen med Ikano bank men han förstår ju som turr min situation. Men tänk dig om jag tex hade beställt en ny bil eller nått och skrivit avtal på den och sen står jag där med en bil jag inte kan betala.... Bara för att do. Gör såhär på ikano... Sakenr ju att jag sett andra här i forumet som det hänt exakt samma sak för och där var det en bil inblandad... Funderar starkt på att gå vidare till konsumentverket eller kolla med min pappas polare som är advokat i bank ärenden om det finns något man kan göra... Inte varit helt lätt att hitta en bank som man får över 150.000kr godkänt heller... Så trots deras beteende nu så vill jag ju få ut dom där cashen jag ansökt om så jag kan slutföra en dröm jag har..... Inte lätt alltså..

har du inget att dölja så kan du skicka in kompliteringar då är allt done. Jobbigt läge men förstår även banken säkerhet policy om dom misstänker något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp