Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Igår släpptes en tung sten från hjärtat..

Igår valde jag och berätta för min man om mitt spelproblem. Har varit livrädd för det, men nu i efterhand så undrar jag varför jag inte gjort det innan. Klart han blev besviken, men endå väldigt stöttande. Första han sa var detta löser vi tillsammans.

Men vad skönt det känns att han vet om det.
Har lagt till mig på spelpaus.
Vi sökte även ett samlingslån som han hjälper mig med.

Vet att det finns fler där ute i samma sits som inte vågar berätta men man behöver stöd för att klara detta.

Vi är inte ensamma ❤

Starkt jobbat. Lite OT men inte förstått varför man håller sånt från sina respektive, varesig skulder eller spelmissbruk.

Starkt jobbat. Lite OT men inte förstått varför man håller sånt från sina respektive, varesig skulder eller spelmissbruk.
Skammen. Och att man kanske inte velat sluta utan lever i tron om att man en dag ska vinna så mycket att man kan ordna upp och lösa saker på egen hand, så man slipper tala om för folk hur ”misslyckad” man är.

Tyvärr finns det ju folk som bara tar lust-delen av "nöd och lust" på allvar och väljer att gå ifrån partnern när det blir jobbigt. Finns flera berättelser om det här på forumet.

Han har vetat om att jag har "små" spelat men inte till vilken skala. Och ja det är jätte dumt att hålla sånt borta, men kan ju finnas anledningar till varför man gör det. Men jag har lyckas hålla det "flytande", aldrig haft inkasso eller något men kände att jag va tvungen att berätta nu då jag hatade känslan i kroppen och kändes som man bara tänker på cash

Jag är i samma sits egentligen men det är så jävla svårt att våga berätta för sambo eller andra anhöriga. Skammen är så stor och när dom lever i tron om att allt är bra så känns det som man kommer förstöra allt om man berättar hur illa det ligger till med spelskulder. Skönt för mig att läsa såna här inlägg här på forumet för det känns som jag kommer allt närmare att våga berätta. Bara rätt tillfälle dyker upp så. Om du nu finns något sånt tillfälle. Hur myxket skulder har du och la du alla korten på bordet?

Jag är i samma sits egentligen men det är så jävla svårt att våga berätta för sambo eller andra anhöriga. Skammen är så stor och när dom lever i tron om att allt är bra så känns det som man kommer förstöra allt om man berättar hur illa det ligger till med spelskulder. Skönt för mig att läsa såna här inlägg här på forumet för det känns som jag kommer allt närmare att våga berätta. Bara rätt tillfälle dyker upp så. Om du nu finns något sånt tillfälle. Hur myxket skulder har du och la du alla korten på bordet?

Förstår dig helt och hållet. Jag har gått ett tag och tänkt att jag måste berätta. Igår kväll gick jag in i vardagsrummet och bara berätta det. Det var skit jobbigt verkligen, men känner mig 1000 gånger lättare nu.
Lever med en man som bara tagit lån för bilen, han har alltid varit emot att själv ta lån. Därför kände man sig ännu mer misslyckad.
Ja jag la verkligen allt på bordet, han har vetat om att jag mått dåligt ett tag av olika anledningar och att spela kändes bra ett tag.
Jag har ca 350.000
Fått samlingslån på 332.000 kr om det går igenom. Vi skrev både på skuldebrev i går så hoppas det inte nekas sen ?

Borde vara lugnt när ni är två stycken som står på lånet. Ja alltså jag är dubbelt belånad som du så det gör inte saken lättare heller. Samtidigt är man i stadiet när det börjar pratas om att skaffa barn och om några år köpa nåt hus vilket gör att stressen inombords är stor och lär öka... Ska försöka kämpa ner mina lån framöver och så får vi se vad som händer.

Borde vara lugnt när ni är två stycken som står på lånet. Ja alltså jag är dubbelt belånad som du så det gör inte saken lättare heller. Samtidigt är man i stadiet när det börjar pratas om att skaffa barn och om några år köpa nåt hus vilket gör att stressen inombords är stor och lär öka... Ska försöka kämpa ner mina lån framöver och så får vi se vad som händer.

Ja, jag kände att jag ville berätta innan man sitter ännu mer i skiten. Vi har redan två barn. Men förstår hur du tänker.
Har du slutar spela nu ?

Ja jag har precis blivit spelfri. Det är väl egentligen det viktigaste för stunden. Går runt varje månad om än tajt. Har hela tiden något sorts mål att amortera som tusan på lånen ett par år framåt och sen kunna få ett bra större samlingslån på resten och vara i ett läge där skulderna inte är så "kännbara" längre och man kan börja spara eller lägga pengar på roligare saker

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp