Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Igår kom uppsägningen!

Jobbar på en restaurang i Göteborg.
Har varit permitterad i ett år och nu kom uppsägningar på mitt jobb.
Nu tar väl kronofogden mina sparade semesterdagar men vad gör jag om jag blir återanställd innan semester, då har jag ju inga dagar kvar och restaurangen stänger 4 veckor? Har löneutmätning idag! Känner mig lite sorgsen idag

Surt och tråkigt!
Hur har du använt året som permitterad, har du försökt skola om dig?

Löneutmätningen sker väl till ett fast belopp varje månad? Får du mer någon månad (semesterdagar), får du väl de pengarna? Men kanske är annorlunda vid uppsägning.

Hur man får sina 25 semesterdagar är ju lite olika bland företag/organisationer. Vissa i förskott, andra utifrån hur man jobbat upp dem. I värsta fall får du ta ledigt i sommar utan semesterersättning.

Jag har jobbat under permitteringstiden men färre timmar och lägre lön. Jag har sparade semesterdagar! Jag blir återanställd när det blir mer att göra. Företaget har stängt minst 2 månader men kan bli mer

Beklagar uppsägningen. Har tyvärr inget bra svar på frågan kring utmätning :(

Om du har ett fast belopp på utmätning varje månad, och om inte du eller arbetsgivaren inte meddelar kronofogden att du slutar så görs bara utmätningen som vanligt. Men vissa har ju att utmätning ska dras allt över förbehållsbeloppet, och då dras ju mer. Slutlön med dina betalade och sparade dagar görs månaden efter du slutar, men om du slutar tidigt i månaden kan du fråga din arbetsgivare om dom inte kan betala ju slutlönen den månaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp