Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Idag släpps bomben!!! Måste berätta för min sambo!

Känner du att du inte klarar din ekonomi (lösa skulder, vanliga utgifter, överkonsumtion), dvs klarar inte hålla en budget, vet inte hur du ska göra, så ska du be om hjälp så du slipper något mer skamlig och kanske oåterkalleligt. Klarar du inte det själv så måste du låta andra klara det åt dig. Det är är fråga om skademinskning helt enkelt för dig. Desto mer skada desto mindre människa.

Det skadar knappast att kontakta en skuldrådgivare så du får råd om att hantera ekonomin bättre i framtiden, om du har spelmissbruk eller liknande i bagaget bör du söka hjälp för det annars är det lätt hänt att hamna lika djupt ner i dyn igen eller rent av i en värre sits.

Jasse...

Det finns en sak som du måste göra nu.. tro mig på mina ord. MAILA alla sms bolag och be dom spärra dig. Det är ett måste för dig nu för att inte trilla dit igen. Det kanske låter konstigt men det kan kännas som en tomhet när man varit skuldsatt och oroat sig för ekonomin i något år eller mer, sen är det plötsligt borta och allt är OK, då är det så otroligt lätt att kunna ta ett lån till bara för att man känner sig fri och ett enda lån kommer inte skada. Som sagt, dra ett mail till alla bolag och be dom spärra dig så kommer de göra det. De är inget konstigt för dom att göra så, folk ber om de hela tiden.

Sen kan du in ramla dit igen vad som än händer.

Ta papper och penna, skriv ner alla bolag som du lånat av tidigare och spärra!

Jasse...

Det finns en sak som du måste göra nu.. tro mig på mina ord. MAILA alla sms bolag och be dom spärra dig. Det är ett måste för dig nu för att inte trilla dit igen. Det kanske låter konstigt men det kan kännas som en tomhet när man varit skuldsatt och oroat sig för ekonomin i något år eller mer, sen är det plötsligt borta och allt är OK, då är det så otroligt lätt att kunna ta ett lån till bara för att man känner sig fri och ett enda lån kommer inte skada. Som sagt, dra ett mail till alla bolag och be dom spärra dig så kommer de göra det. De är inget konstigt för dom att göra så, folk ber om de hela tiden.

Sen kan du in ramla dit igen vad som än händer.

Ta papper och penna, skriv ner alla bolag som du lånat av tidigare och spärra!

Man kan även spärra sitt eget personnummer hos olika upplysningsbolag, då kan man ej ta smslån eller vanliga lån hur som helst, det är så många får göra när någon kapar deras personuppgifter t.ex. i samband med bedrägerier på blocket.

Man kan även spärra sitt eget personnummer hos olika upplysningsbolag, då kan man ej ta smslån eller vanliga lån hur som helst, det är så många får göra när någon kapar deras personuppgifter t.ex. i samband med bedrägerier på blocket.
Bara de som har blivit utsatta för bedrägerier kan spärra sitt personnummer eftersom det normalt är olagligt att vara otillgänglig för kreditupplysning.
https://www.uc.se/om-uc/nyheter/aktuella-nyheter/4-8-2013-okning-av-sparrade-personnummer.html

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp