Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Idag släpps bomben!!! Måste berätta för min sambo!

Idag ska jag berätta för sambon hur långt nere på botten jag ligger. Finns ingen återvändo, kan inte vänta en dag till. I veckan kommer påminnelser och ev. kronofogdens brev och jag jobbar, han har semester och kommer se allt. Hur berättar man? Jag kommer bli lämnad jag är övertygad om det. Får stå mitt kast men blir såååå förbannad på mig själv när jag vet hur bra vi kunde ha haft det. Min son kommer inte förstå nåt, lika bra det....alternativen har varit många: försvinna spårlöst och dö som tuula, be någon skjuta mig, köra i med bilen och hoppas jag träffar bra. Inget av alternativen har dock varit genomförbara: Jag är för feg och hittade ingen som kunde skjuta mig....Mitt liv är slut, de glada dagarna är över, nu får man stå för sitt handlande! Men jävlar, vad bra jag kunde ha haft det....:-(

Hejsan på dig. För ca 1 år sedan tänkte jag själv på samma saker som du. Mitt liv var ett helvete och jag sov knappt. Jag berättade allt för min dåvarande sambo, hon tog det hårt. Vi försökte i ca 6månader sen gick det ej mer.
Jag trodde verkligen det var vi och att jag aldrig skulle träffa någon ny.
Idag är jag lycklig, har träffat en underbar tjej som accepterar mina problem och hjälper mig med allt nu.
Livet kommer bli bra, det lovar jag!

Hej!! Du ska se att det ordnar sig!! Visst han blir besviken på dig men du ska se att ni tar er igenom detta.. Det är faktiskt saker här i livet som är värre! Jag inbillade mig en massa saker förut som att alla skulle se ner på mig och hata mig.. Att jag är mindre värd somPerson dör att jag har skulder osv.. Men sedan jag släppte allt... Slutade betala på lån så känns allt faktiskt lättare.. Nu har all gott så långt så det är klart med kfm att det blir löneutmätning.., ingen vet något om det och jag har sparat pengar i 4-5 månader som det tagit från att jag släppte allt tills nu.. Denna månaden kommer de börja dra från min lön men jag har ändå mer pengar än när jag lånade hela tiden!!
Du måste tänka på din son och han behöver dig så det finns alltså inget alternativ... Stå på dig och du klarar detta.. Kärlek övervinner allt.. Han blir kanske din räddning din sambo alltså.. Detta fixar ni tillsammans..

Tack snälla ni för era svar! ACLC, gråter när jag läser vad du skriver, önskar det blev precis som du beskriver...men han kommer aldrig förlåta mig, jag vet det. Min mor och far kommer bli så besvikna, min son hoppas jag inte kommer förstå. Det är hans förtjänst att jag lever älskade barn! Hamnar jag hos kronofogden blir mamma och pappa drabbade, då de står som medlåntagare på två av mina 'vanliga' banklån. Det är inget alternativ, kan inte dra ner dem i skiten. Går det så långt finns det bara ett avslut på allt som gäller. Har tecknat livförsäkring på dem just pga detta.

Jasse du vet att jag är exakt i samma sits som du och verkligheten knackar på dörren jag måste också berätta allt min man, han kommer lämna mig det vet jag, men nu känner jag så här att jag får ta smällen!!! Jag älskar min familj och min dotter för mycket för att jag ska ta mitt liv, de skulle bli så förstörda vill inte utsätta de för det så jag har bestämt mig att ta mitt straff hur hård och ledsamt det kommer att vara, din familj kommer aldrig att förlåta dig om du skulle ta ditt liv och lämna de! Snälla Jasse försök att vara stark jag ska vara det för min familjs skull, inga pengar i världen är värt nåt när din familj förlorar dig! Du vet att du kan alltid höra av dig till mig!

Hur har du hamnat i skuldfällan, min gissning är att det är spel? Jag har själv känt som du. Har precis avslutat en 16 veckor lång behandling mot spelberoende. Det är det bästa som har hänt i mitt liv. Jag trodde aldrig att jag skulle resa mig igen men efter behandlingen så mår jag bättre än jag nånsin har gjort. Hör gärna av dig om du har frågor eller vill skriva av dig. Tveka inte..

Inte spel utan levt i lyx fast ändå inte. Vet inte vart pengarna tagit vägen om jag ska vara ärlig....:( Överkonsumerat helt enkelt...Jag är glad för din skull, att du fått hjälp och är lycklig idag! Längtar tills jag får känna stinget av lycka igen!

har själv varit där du är att berötta.
första är det går inte planera vad man skall säga.jag sa till min gubbe sätta sig vid matbordet.han hadde kommit från jobbet.jag har nått berätta.jag kommer göra detta med eller utan dig.sen släppte jag bomben.hans reaktion blev inte vad jag trodde.vi är fortfarande gifta o hsr det bra.man ska inte tro man blir lämnad.1 års planerande.skynda hem hinna ta posten.livrädd telefonen ringer från bolag.spänningar.allt släppte.o han tittar på mig p frågar varför jag gråter p lugna dig han trodde jag ville skiljas.o där hadde jag i 1 år gått.men klart man kan ju inte veta.men respektive har rätt att reagera.o älskar man varandra så klarar man dålig ekonomi också.

så ända göra nu berätta sen hur det kommer fram spelar ingen roll.jag hejar på er.

Tack Nina! Tror dock inte reaktionen kommer bli den tyvärr... Jag kommer bli lämnad och det som gör mig mest ledsen är att inte få se min son varje dag :( kommer sakna huset jag bor i och allt runt omkring... Men sveket mot min son är det som smärtar mest, hugger i bröstet rent fysisk smärta är det.

Jag vet att det kommer bli bra på ett eller annat vis! Dina föräldrar blir säkert besvikna och arga men du är deras barn oavsett så jag är helt säker på att dom inte kommer hata dig.. Tänk dig att det var din son som var i denna sits, du hade blivit besviken men visst hade det gott över... Kärleken till ens barn övervinner allt!! Jag säger som Nina!! Jag hejar på er!! Du fixar detta kom igen nu!! Om din sambo väljer att lämna dig för detta så är det hans förlust för det går att fixa.. Det är trots allt bara pengar. Du har ju inte räddat nån annan eller varit otrogen.. Han blir kanske besviken och känner sig lurad men vill säkert försöka lösa situationen tillsammans med den han älskar!! Lycka till nu!! Kämpa kämpa!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp