Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Idag berättat jag för familjen om mina mörka lån!

Jag har precis gjort samma resa som dig. Jag berättade för min sambo och föräldrar bara för några veckor sedan så vet precis vad du går igenom.

Jag var rädd att min sambo skulle lämna mig och ett tag tänkte han nog göra det men idag är vår relation bättre än den någonsin har varit konstigt nog. Men för första gången under våra sju år tillsammans kan jag vara 100% ärlig. Jag har också börjat gå till en psykolog och börjat äta antidepressiva men ändå känns livet bättre än innan.

Idag är det han som öppnar all post och jag döljer ingenting längre. Min situation är betydligt värre än din med skulder på över 600.000 och det mesta ligger hos inkasso med avbetalningsplaner som jag inte har råd med. Just nu har jag släppt en hel del till kronofogden och väntar på att komma till skuldrådgivare för att få hjälp med att skicka in en ansökan om skuldsanering.

Det kommer bli bra och jag hejar på dig! Du har tagit det största steget genom att berätta ❤️
Tack för att du delar med dig av detta! Grät när jag läste. Herregud vad det känns som att jag är på botten. Har stor skam, och ångest. Men det är nu det ska vända, för oss alla! ❤️

Tack för ditt svar!!
Ja vi har ett gemensamt bostadslån. Som är relativt lågt.
Mina föräldrar har god kontakt med banken, så hoppas på att dem kan gå i ”borgen” för mig där och så att jag i framtiden ”bara” kan beta av ett lån med ok ränta. ❤️
Låt dom söka på eget namn endast! Och ni kan skriva ett skuldebrev mellan varandra, privat.

Är det för att få ner räntan?
Det är 100% det bästa alternativet och det blir typ samma sak för dina föräldrar, de kommer ändå bli betalningsskyldiga om du inte betalar din del. Så får ni bättre ränta och ens möjligheten att få lånet öht.

Sen är din situation tråkig och så men alltså långt ifrån någon katastrof. Det där löser ni och den som inte står vid din sida förtjänar inte dig helt ärligt. Kastar man in handduken så lätt så är du better off för det kommer bra mycket mer utmaningar senare i livet med hälsa mm..

Som jämförelse har jag spelat ohälsosamt i 10 år och tagit återfall och skuldsatt mig med 2 miljoner. Katastrof! Var på ruinens brant men min fru stod vid min sida och nu ett år senare har jag vänt på mycket och vi är lyckligare än någonsin ❤️

Vad glad jag blir att höra att du har vänt det!
Idag ska jag ringa och boka tid till samtalsterapeut, att få stopp på shoppingmissbruk..
Tack för stöttande ord! Just nu ser det så mörkt ut, men hoppas att det vänder. ❤️

Vad glad jag blir att höra att du har vänt det!
Idag ska jag ringa och boka tid till samtalsterapeut, att få stopp på shoppingmissbruk..
Tack för stöttande ord! Just nu ser det så mörkt ut, men hoppas att det vänder. ❤️
Om dina föräldrar har hus kanske de kan låna pengar med huset som säkerhet. Då får de nog den bästa räntan. Sedan kan du och dina föräldrar upprätta ett privat skuldebrev mellan er och det behöver banken inte veta något om. Om dina föräldrar har bättre kreditvärdighet än dig är det bättre att de ensamma ansöker om lånet istället för att du ansöker med dem som medlåntagare.

Vad kommer hända om man slippa alla skulder hos kronofogden, blir man fångat i fängelse ?
vad kommer hända om man har ingen värde saker , om man har ingeting att ge , vad kommer hända ?

"If you have nothing, you have nothing to lose".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp