Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ica-Bankens bankkort

De flesta får sannolikt inte sämre kreditbetyg av att Ica tar en UC, så det är nog en ickefråga för ganska många kunder. Ett vanligt Ica-kort som man bara använder för att få bonus tar de dock ingen UC på, men nu var det ju inte det du beställde.
Nja, fast de nekade mig även maestrokortet och kontot och det får de inte göra.

Nja, fast de nekade mig även maestrokortet och kontot och det får de inte göra.

Nja, Maestro är väl ingen mänsklig rättighet, men oavsett det så klagar ju du på att du har fått en UC tagen när du har sökt ett bonuskort i en matbutik, men Icas vanliga bonuskort är inte ett Maestro, och inte lär de ta någon UC när man skaffar det enkla bonuskortet heller.

Du har sökt något annat som du inte verkar förstå vad det är. Mig veterligen tar alla banker UC när man öppnar konto. Det är i alla fall så vanligt att det inte är något att förvånas över.

Jo, det finns en EU lag som säger att banker inte får neka någon ett vanligt kort och konto....

Så här bla skrev Konsumenternas till mig:
Datainspektionen har ett snarlikt ärenden kommit fram till att det var fel av kreditupplysningsföretaget att ta en kreditupplysningen när en kund enbart ansökte om ett konto utan några krediter, diarienr 1759-2009.

När jag fick mitt ica maestro kort i februari 2018 så tog dom ingen uc. Har alla upplysningskopior sparade och där finns dom inte med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp