Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ica-Bankens bankkort

Hejsan!

Finns det någon själ på detta forumet som på den senaste tiden ansökt om ett bankkort hos Ica-banken? Jag har nämligen ett bankkonto där och är intresserad av deras vanliga bankkort (utan kredit) men är lite rädd för att dom ska ta en kreditupplysning på mig. Någon som vet?

Mvh
Feskarn

Jag tror någon här på forumet skrev att dom tar UC på det kortet.

Jag har ica bankens maestro. Ingen uc på det. Kan mycket väl vara uc på mastercardet.

Misstänkte det.

Tack för svar! Det verkar som om dem tar UC oavsett om jag vill ha ett bankkort utan kredit. Oavsett om man redan har ett konto hos dem så kan man inte koppla ett nytt kort till det kontot utan dom måste öppnat ett helt nytt konto och därmed tar dom UC. Ganska ologiskt i min mening.

Tack för svar! Det verkar som om dem tar UC oavsett om jag vill ha ett bankkort utan kredit. Oavsett om man redan har ett konto hos dem så kan man inte koppla ett nytt kort till det kontot utan dom måste öppnat ett helt nytt konto och därmed tar dom UC. Ganska ologiskt i min mening.
Håller helt med dig!

Mastercard bankort utan kredit förra året blev full uc

Jag ansökte och de gjorde UC på mig OCH nekade mig både kort och konto. Jag blev jätteupprörd och ringde dem för jag hade inte ansökt om något annat än deras debitkort.

Då bad de om ursäkt och sa att jo konto och maestrokort fick de ju inte neka mig. Men när jag krävde att UCn skulle tas tillbaka var det tvärstopp.
Jävla idioter alltså!
Tänk att ens kreditvärdighet ska försämras för att man vill ha ett sketet bonuskort i en matbutik.
Jag har slutat handla på ICA och tackade nej till deras sunkiga kort.
Vilka tror de att de är? En lyxbank i Monaco. Fuck off ICA.

Jag ansökte och de gjorde UC på mig OCH nekade mig både kort och konto. Jag blev jätteupprörd och ringde dem för jag hade inte ansökt om något annat än deras debitkort.

Då bad de om ursäkt och sa att jo konto och maestrokort fick de ju inte neka mig. Men när jag krävde att UCn skulle tas tillbaka var det tvärstopp.
Jävla idioter alltså!
Tänk att ens kreditvärdighet ska försämras för att man vill ha ett sketet bonuskort i en matbutik.
Jag har slutat handla på ICA och tackade nej till deras sunkiga kort.
Vilka tror de att de är? En lyxbank i Monaco. Fuck off ICA.

De flesta får sannolikt inte sämre kreditbetyg av att Ica tar en UC, så det är nog en ickefråga för ganska många kunder. Ett vanligt Ica-kort som man bara använder för att få bonus tar de dock ingen UC på, men nu var det ju inte det du beställde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp