Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ica banken eller Wasa kredit

Velar lite vilken av dessa jag ska välja... Någon erfarenhet om de är smidiga att ha att göra med, snabb utbetalning?

Börja först med att kolla vad räntan är för respektive lån, lånebelopp, betalningsvillkor med mera. Har inte haft någon av dessa tidigare tyvärr.

Wasa, Ica banken är väldigt svåra att ha och göra med ifall du önskar lösa lånet i förtid.

Säger också Wasa.

Har inte Wasa en miljon olika avgifter? Uppläggningsavgift, aviavgift och till och med en avgift för autogiro tror jag att de föreslog för mig. Jag valde ett annat lån.

Dessa avgifter är ju heller inte, till skillnad från räntan, avdragsgilla, så ett lån hos Wasa kan bli dyrare än ett lån hos någon annan även om Wasas ränta skulle vara lägre.

Å andra sidan så har ju inte Ica-banken så bra rykte för att de är besvärliga att ha att göra med.

Senast ändrad:
Kolla alltid effektiv ränta när du jämför lån så ingår avgiftskostnaden.

Kolla alltid effektiv ränta när du jämför lån så ingår avgiftskostnaden.

Jo fast avgifterna är ju inte avdragsgilla, så ett lån med 5 % effektiv ränta kan vara billigare än ett med 4,5 % effektiv ränta. Det beror på hur stor del av den effektiva räntan som är avgifter. På den punkten är väl Wasa kanske inte så fördelaktiga.

Tack så mycket för svar. Sköter Wasa kredit allt digitalt med låneavtal och så?

Jo fast avgifterna är ju inte avdragsgilla, så ett lån med 5 % effektiv ränta kan vara billigare än ett med 4,5 % effektiv ränta. Det beror på hur stor del av den effektiva räntan som är avgifter. På den punkten är väl Wasa kanske inte så fördelaktiga.

Men det finns mindre anledning att ändra underskott på deklarationen om en större del av lånekostnaden är avgifter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp