Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ica banken är de ok?

Hej!

Undrar om ica banken om de är seriös bra bank? tänkte låna 420 000 tusen tänkt samlingslån

Har du gjort en ansökan via förmedlare och Ica har gett bästa budet eller ska du ansöka hos endast Ica?

Inte haft några problem med dem och för mig sänkte dem räntan när man kontakta dem och frågade.
Dock har jag hört här på forumet att dem är lite jobbiga om man vill extra amortera. Men är väl inte omöjligt men tråkigt om man vill göra lite mindre inbetalningar ofta.

Seriös ja
Väldigt seriös vid extra inbetalningar.
Jag tänkte lösa mitt lån där och kom på den briljanta idén att flytta pengar så de inte kan dra autogiro, sen när jag får påminnelse avi så betalar jag resten av lånet.
Resten av betalningen hamnade på mitt Ica konto som jag nu tydligen har hos dem.

haha jävla skit, här trodde jag var smart. Ska skriva till dem och se om de kan lösa resten med det jag nu tydligen har på kontot hos dem.

seriösa ja, men som flera redan påpekat så är det väldig svårt/jobbigt att extra amortera eller lösa lånet, dom vill veta varifrån pengarna kommer, även om dom enkelt ser att du har fått in pengarna på ditt eget ICA konto i from av lön så är det nästa hopplöst att få igenom en extra amortering.
en kollegas polare hade fått in pengar på sitt ICA konto för att lösa hela lånet men dom vägrade.

en annan sak som jag stör mig extremt mycket på är att dom varje månad drar pengarna dubbelt för att sedan återbetala ena felaktiga dragningen, jag trodde att det var en engångsgrej men nu har det hänt varje månad i över 6 månaders tid, detta medför även att det krävs att jag har 4000kr extra på kontot för att inte riskera att någon annan räkning inte blir betald när dom drar dubbelt, ska nog skicka ett surt mejl till dom.

jag har 0.2 i riskprognos utmärk uc score har 70 000 i lån plus csn vad tror ni samt års inkomst på runt 500 000 tusen? går de igenom?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp