Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
I maj...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Loppan" data-source="post: 38661" data-attributes="member: 1789"><p>Tack för era svar. Blev till en början lugnare men nu blir jag mer oroad när jag läser hur det kan gå till :-/. Turnaround, ja extrainkomsten är ganska så säkrad, såpass att jag får in de 2500:- som jag betalar på lånet varje månad. Skulle det skita sig sen så släpper jag det med, men jag ska göra allt för att försöka betala av på det på egen hand.</p><p> </p><p>Rekommenderade brevet kommer från VKC under namnet Folkefinans (mitt Trustbuddylån). Fick påminnelse igår, och ska hämta ut det i morrn. Det rek. brevet är skickat samma datum som de skickade påminnelsen till mig. Är det vanligt att de gör så? Kan det "bara" vara hot om uppsägning av avbet.plan? I morrn vet jag ju..</p><p> </p><p>Kollade en bilvärderingssajt, och enligt de är min bil värd mellam 9100-18000:-, inte 25000:- som jag trodde. Jag bor några mil på landet utanför stockholm (jobbar i Stockholm) och bussarna går 6 ggr om dagen här. De synkar inte mina arbetstider alls, så jag skulle få svårt att sköta mitt jobb om jag blir tvingad till det kollektiva. Eller kan de tvinga mig att byta jobb?? Eller att jag ska vänta på bussen 3 timmar för att komma hem? Och jobbar jag sent får jag i så fall sitta och vänta hela natten.Inte så lätt att hitta nytt jobb, och dessutom tjänar jag ganska bra (38000:-/månad) vilket inte alls är säkert att jag skulle få om jag nu lyckas hitta ett jobb som passar bussarna. Men så kan det väl inte vara?</p><p> </p><p>Det är inte lätt att få en lgh i sthlmsområdet, även om du inte är hos KF. De jag känner får köpa sig lägenheter, annars ska man ha stått i kö i mååånga år för att få hyresrätt.. Bodde ännu dyrare för 2 år sedan, men har lyckats byta ner mig till mindre. Står dock i kö hos samma värd för en ännu mindre och billigare, men nån måste ju flytta först innan det kan bli aktuellt.. får ju ont i magen om de anser att jag ska flytta, har ingenstans att ta vägen isf :-/. Som TA skriver, de kan väl inte försätta en till hemlöshet..?</p><p> </p><p>Lasseman, är det vanligt som du skriver att de kommer hem och plockar saker värda ynka hundralappar. Jag har INGENTING av värde, jag har sålt av allt när jag försökt lösa min situation. Ärvda smycken, kamera, allt efter min avlida häst mm.. Blir orolig nu att de ska komma och plocka mitt hem. Jag har räknat lite noggrannare nu och de kommer kunna dra 14700:- från min lön, även om jag får fortsätta åka bil till jobbet. Skulden kommer att vara på ca 250000:-. Nöjer dom sig inte med det?</p><p> </p><p>Jag kände en sån stor lättnad för mitt beslut, men nu börjar jag undra om det var rätt beslut verkligen. Försent att dra i handbromsen nu dock, har ingen möjlighet att reda ut det på annat sätt nu. Usch vad har jag gjort :-/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Loppan, post: 38661, member: 1789"] Tack för era svar. Blev till en början lugnare men nu blir jag mer oroad när jag läser hur det kan gå till :-/. Turnaround, ja extrainkomsten är ganska så säkrad, såpass att jag får in de 2500:- som jag betalar på lånet varje månad. Skulle det skita sig sen så släpper jag det med, men jag ska göra allt för att försöka betala av på det på egen hand. Rekommenderade brevet kommer från VKC under namnet Folkefinans (mitt Trustbuddylån). Fick påminnelse igår, och ska hämta ut det i morrn. Det rek. brevet är skickat samma datum som de skickade påminnelsen till mig. Är det vanligt att de gör så? Kan det "bara" vara hot om uppsägning av avbet.plan? I morrn vet jag ju.. Kollade en bilvärderingssajt, och enligt de är min bil värd mellam 9100-18000:-, inte 25000:- som jag trodde. Jag bor några mil på landet utanför stockholm (jobbar i Stockholm) och bussarna går 6 ggr om dagen här. De synkar inte mina arbetstider alls, så jag skulle få svårt att sköta mitt jobb om jag blir tvingad till det kollektiva. Eller kan de tvinga mig att byta jobb?? Eller att jag ska vänta på bussen 3 timmar för att komma hem? Och jobbar jag sent får jag i så fall sitta och vänta hela natten.Inte så lätt att hitta nytt jobb, och dessutom tjänar jag ganska bra (38000:-/månad) vilket inte alls är säkert att jag skulle få om jag nu lyckas hitta ett jobb som passar bussarna. Men så kan det väl inte vara? Det är inte lätt att få en lgh i sthlmsområdet, även om du inte är hos KF. De jag känner får köpa sig lägenheter, annars ska man ha stått i kö i mååånga år för att få hyresrätt.. Bodde ännu dyrare för 2 år sedan, men har lyckats byta ner mig till mindre. Står dock i kö hos samma värd för en ännu mindre och billigare, men nån måste ju flytta först innan det kan bli aktuellt.. får ju ont i magen om de anser att jag ska flytta, har ingenstans att ta vägen isf :-/. Som TA skriver, de kan väl inte försätta en till hemlöshet..? Lasseman, är det vanligt som du skriver att de kommer hem och plockar saker värda ynka hundralappar. Jag har INGENTING av värde, jag har sålt av allt när jag försökt lösa min situation. Ärvda smycken, kamera, allt efter min avlida häst mm.. Blir orolig nu att de ska komma och plocka mitt hem. Jag har räknat lite noggrannare nu och de kommer kunna dra 14700:- från min lön, även om jag får fortsätta åka bil till jobbet. Skulden kommer att vara på ca 250000:-. Nöjer dom sig inte med det? Jag kände en sån stor lättnad för mitt beslut, men nu börjar jag undra om det var rätt beslut verkligen. Försent att dra i handbromsen nu dock, har ingen möjlighet att reda ut det på annat sätt nu. Usch vad har jag gjort :-/ [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
I maj...
Topp