Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hyresvärden blåser mig på värmen (elkostnader).

Men under tiden? Har du elradiatorer fortfarande eller har dom fått till något annat?

Nu är det det här elelementet i ett utav mina döttrars rum där dom inte bytt ut det gamla än. Riktigt tradigt, måste ju ha igång det 24 timmar om dygnet för det är ruskigt kallt i Skåne.

Nu är det det här elelementet i ett utav mina döttrars rum där dom inte bytt ut det gamla än. Riktigt tradigt, måste ju ha igång det 24 timmar om dygnet för det är ruskigt kallt i Skåne.
Men vadå, får du tillbaka vattenelementen igen?
Så det är bara temporärt?

Om det är så att de byter stammarna så låter det som ett mycket vanligt förfarande att få elradiatorer tillfälligt.

Är det däremot så att de byter ut vattenburet mot elradiatorer permanent så låter det helt befängt.

Den extra kostnaden för elen brukar regleras genom ett avdrag på hyran i samband med projektets slutförande om allt går korrekt till, detta bör ni ju dock ha blivit informerade om.

/hantverkare

Om det är så att de byter stammarna så låter det som ett mycket vanligt förfarande att få elradiatorer tillfälligt.

Är det däremot så att de byter ut vattenburet mot elradiatorer permanent så låter det helt befängt.

Den extra kostnaden för elen brukar regleras genom ett avdrag på hyran i samband med projektets slutförande om allt går korrekt till, detta bör ni ju dock ha blivit informerade om.

/hantverkare

Du har förstått det rätt. Dom har tillfälligt bytt ut mina element mot elradiatorer.

Den extra kostnaden uppgår till flera flera tusenlappar - Hyresvärden har justerat hyran med 100/kr och menar att det är vad radiatorerna dragit i el totalt.

Jag menar att så inte är fallet.

Du har förstått det rätt. Dom har tillfälligt bytt ut mina element mot elradiatorer.

Den extra kostnaden uppgår till flera flera tusenlappar - Hyresvärden har justerat hyran med 100/kr och menar att det är vad radiatorerna dragit i el totalt.

Ja 100kr hyresnedsättning låter definitivt inte som en fair deal i sådana fall.

Detta bör ni definitivt gå vidare med.
Som du säger så skulle man eventuellt kunna acceptera den nedsättningen pga de tillfälliga lösningarna med vatten & bad
(Dock anser jag även det snålt men inget jag skulle börja bråka om)

Görs övrig uppfräschning/ höjning av standard i samband med stambytet?
(tillexempel byte av kakel i badrum)
I sådana fall kan det hända att värden anser att dessa kostnader tar ut varandra.

Görs övrig uppfräschning/ höjning av standard i samband med stambytet?
(tillexempel byte av kakel i badrum)
I sådana fall kan det hända att värden anser att dessa kostnader tar ut varandra.

Ingenting alls. Man har bara gjort reeeling eller hur det stavas och sen har man bytt alla våra gamla radiatorer mot nya.
Lyan var dock ganska nyrenoverad och fräsch när vi flyttade in.

Enda synpunkten jag har är väl att dom kör Osby på exakt alla vitvaror haha, men dom funkar så ska inte klaga dock är det väl budgetens budget?

Ok, då är det annat, du svarade typ att du antog det var permanent när jag frågade.

Ingenting alls. Man har bara gjort reeeling eller hur det stavas och sen har man bytt alla våra gamla radiatorer mot nya.
Lyan var dock ganska nyrenoverad och fräsch när vi flyttade in.

Enda synpunkten jag har är väl att dom kör Osby på exakt alla vitvaror haha, men dom funkar så ska inte klaga dock är det väl budgetens budget?
Kan det vara "relining" (att man spinner nya rör i befintliga, min fetning i ditt citat) du syftar på?

Mindre arbete och störningar än stambyte.

Kan det vara "relining" (att man spinner nya rör i befintliga, min fetning i ditt citat) du syftar på?

Mindre arbete och störningar än stambyte.

Ja precis, mindre arbete men jag tror att det samtidigt inte är lika långsiktigt?
Kostnaden är billigare men gör du ett ordentligt stambyte håller det säkert i 50-60 år den här lösningen är väl 10-15 år snarare?

Tyckte byggarna sa det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp