Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyresrätt, görs kreditkontroll? Känner handläggaren...

Hej,
Jag har löneutmätning (anmärkningar/skulder) och har nu hittat en lägenhet som jag vill ställa mig på kö på. Problemet är att jag känner tjejen som tar emot ansökningarna.
Jag vill inte hon ska se min ekonomiska bit, jag skäms.

Hur skulle ni ha gjort?

Vill du inte att hon ska se din ekonomiska situation så kan du inte söka den då kreditkontroll kommer att göras.

Hej,
Jag har löneutmätning (anmärkningar/skulder) och har nu hittat en lägenhet som jag vill ställa mig på kö på. Problemet är att jag känner tjejen som tar emot ansökningarna.

Hur skulle ni ha gjort?

Du får ju välja på att försöka få lägenheten och visa upp ekonomin eller låta bli helt enkelt..

Vad är deras regler? Accepterar de anmärkningar och skulder? Isåfall ska du göra det, vet inte vem personen är men är inte lägenheten du vill ha viktigare? Om de inte accepterar anmärkningar eller skulder, då är det bara att lägga ner direkt

De verkar vara rätt strikta. Det här är deras uthyrningspolicy. Inga betalningsanmärkningar alls godtas.

Hej,

Hur skulle ni ha gjort?
När jag sökte lägenhet (i början av min utmätning, enorma skulder o mängder m anmärkningar) så mailade jag personliga korta mail till ett par tre st hyresvärdar /bolag m lite info om mig själv, alla mina bra egenskaper (fast jobb, goda referenser osv). Nämnde mina anmärkningar o Skuldsaldo oxå. Fick svar fr en hyresvärd (större privat hyresvärd) o skrev på mitt kontrakt 1 v senare. Min erfarenhet är att de svåraste o snorkigaste/otrevligaste har varit större kommunala allmännyttiga bolag. Vi vet eg inget om nån annan än de fasader vi ser. Vem vet vilka ev bekymmer den tjejen har? Nä! Kör på.

Det låter som att de inte accepterar anmärkningar alls. Bara att lägga ner

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp