Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hyreslägenhet, kreditupplysning?

men vad tar hyresvärdar för upplysning? Är det nån förenklad variant?

Det varierar nog friskt, vilken dom har valt att använda, dom tecknar avtal med någon som kan leverera kreditupplysningar, kan nog vara både uc creditsafe, sergel och annat

Vår hyresvärd tog Bisnode och vet att ett par andra vänner också har fått en Bisnode på sig.

Där jag arbetar är det olika...dom som arbetar med bostäder använder UC (full) och vi som arbetar med kommersiella fastigheter använder Bisnode (full rapport), men man väljer själv vilken typ av rapport man vill ha. Dom visar olika och ju mer info jag vill ha om bolaget, desto mer kostar således rapporten.

Där jag arbetar är det olika...dom som arbetar med bostäder använder UC (full) och vi som arbetar med kommersiella fastigheter använder Bisnode (full rapport), men man väljer själv vilken typ av rapport man vill ha. Dom visar olika och ju mer info jag vill ha om bolaget, desto mer kostar således rapporten.

Sidospår i denna diskussion, men vad kostar en fullständig rapport på ett företag?
Jag vill minnas för ett antal år sedan att en full UC för privatpersoner för en större bank gick på 5-6 kronor. Mitt minne är dock inte felfritt ska jag tillägga

då lär jag inte få lägenheten
300k inkomst 480k synliga blanco
Inga betalningsanmärkningar
Sjukt många förfrågningar
Ser bisnode antalet förfrågningar?

Sidospår i denna diskussion, men vad kostar en fullständig rapport på ett företag?
Jag vill minnas för ett antal år sedan att en full UC för privatpersoner för en större bank gick på 5-6 kronor. Mitt minne är dock inte felfritt ska jag tillägga

Det kan jag återkomma med imorgon då jag ska ta just en Bisnode på ett företag. Har inte tänkt på de olika priserna, men jag vet att de framgår när jag loggar in...

Ännu ett sidospår är det att vi kreditbevakar ALLA våra hyresgäster... Vet inte riktigt vad jag tycker om det, men varje morgon när jag öppnar mailen ligger där en fräsch rapport om vad som hänt med mina hyresgäster föregående dag... anmärkningar, skuldsaldo, varningssignaler, etc...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp