Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyreshöjning och löneutmätning

Hej!
Jag kom att tänka på något efter att jag fick besök av hyresgästföreningen. Min hyresvärd vill ha hyresökning motsvarande 9.1%, verkar som att avtalet ska bli färdigt i slutet av den här månaden. Tydligen kan då hyresvärden begära detta retroaktivt, vilket med störst sannolikhet lär bli från Januari och framåt. Det skulle innebära att min hyra ökar med 600 kronor i månaden. Jag har löneutmätning sedan två år. Är det värt att ompröva? Kommer man ta hänsyn till de månader bakåt så jag kan betala hyreshöjningen retroaktivt? Eller förväntas det av mig att "spara" för eventuell hyreshöjning?

Man kan inte spara på löneutmätning eftersom allt utöver förbehållsbeloppet kan utmätas.

Vad ska omprövas? En löneutmätning kan ändras löpande med mys uppgifter. Inget som man behöver ansöka om omprövning över

Jag trodde att löneutmätningen omprövades i samband med att uppgifter förändras.
Du ska lämna in en ny "mina inkomster och utgifter" du gör det lämpligast via "mina sidor" på KFM's hemsida.

Men där kan man ju inte ange att hyra begärs in retroaktivt.
Det kan man inte, men oftast kan större hyreshöjningar delas upp på de tre kommande hyrorna och då kan man ange det beloppet, eller om det blir bara en månad för den månaden och sedan lämna ny uppgift om "inkomster och utgifter". KFM brukar vara snabba med beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp