Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyresavtal med inkomstkrav

De vill väl inte få in personer som de tror kan bli problem i framtiden pga alla fördyrningar i samhället.. lite som banker som löpande höjer inkomstkrav.

Oj vad höga inkomstkrav! Det är inte ovanligt med hyror runt 13-15 k. Vem ska då ha råd att hyra om inkomsten måste vara 3.5 x hyran!!
Hoppas det löser sig för den du frågar åt.
Två inkomster räknas in och då blir det genast enklare..,

Det är min sambo som vill hyra lägenhet, vågar inte lägga mig i ansökan. Har ju inkomst men skuldkonto, anmärkningar osv

Det är min sambo som vill hyra lägenhet, vågar inte lägga mig i ansökan. Har ju inkomst men skuldkonto, anmärkningar osv
Hur stor är lägenheten till den hyran?

Håller med dig. Bättre att sambon kör själv och skickar in lönespecar (3st) anställningsintyg.
Tar de Uc på dig för att ni är två som söker så tror jag det blir värre. Går de via kommunal bostadsförmedling så tror jag inte ”tredjeparten” vågar slira på kraven. Söker ni direkt hos hyresvärden skulle jag söka bostaden och ta kontakt med handläggare/hyresadministratör och presentera mig själv. Det blir lättare när man personifierar sig själv/presenterar sig. Det kan naturligtvis ändå bli avslag men prova. I övrigt är 3,5 x hyran i inkomstkrav bland det högsta i landet. Däremot är det rätt många hyresvärdar som kör med det kravet. Speciellt de i storstäder/attraktiva bostäder som vet att de kan få bostaden uthyrt till de höga kraven.

Som sagt min sambo ska söka själv. 55kvm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp