Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyresavtal för mig som hemmaboende

Jag är 23 år och bor hemma. Jag har löneutmätning och får behålla 7.000kr av min lön som normalt är 19.000 efter skatt. Kronofogden tar 12.000kr

Problemet i min familj är att mina föräldrar tog livsviktiga lån för att rädda mitt skinn flera gånger om när jag var nere i skiten. Amortering som dom tog men som jag ska betala, är det sagt.

Problemet är att med andra räkningar jag har och så räcker inte 7.000kr till utan jag går back minst 1.500kr varje månad.

Kronofogden har räknat på att jag ska betala en hyra på 1.500kr (1/3) vilket är totalt felaktig kostnad. Det är en villa centralt i en storstad och med lån, amortering mm kostar det knappast bara 4.500kr för mina föräldrar att bo här, snarare över 10.000kr i månaden minst. Mer realistiskt runt 11-12.000kr

Så vi vill skriva ihop ett hyresavtal för mig som hemmaboende att jag ska betala 3-4.000kr hemma varje månad så jag får behålla lite mer pengar och får ihop det.

Hur utformar man ett sånt här avtal eller finns det att ladda ner någonstans? En färdig mall?

Just nu tvingar faktiskt kronofogden mig att vara kriminell fast jag inte vill, annars går det inte ihop sig.
Mina föräldrar ska inte hamna i skiten pga att de hjälpte mig.

Jag vet inte om det finns på nätet, det gör det säkert. Jag hyr ut en villa och när vi utformade ett hyresavtal köpte jag en färdig mall på bokhandeln. Kostade bara några kronor och ser riktigt bra ut. Min hyresgäst sökte bostadsbidrag hos försäkringskassan och de godkände det iaf utan problem.

Tack för era svar. ljht, gick du in på bokhandeln i stan och sa bara att du ville ha ett hyresavtal?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp