Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hyrbil med skuld hos KF

Har en rejäl skuld hos KF . I sommar ska vi åka på en resa genom jobbet. Genom kommunen där jag jobbar ska bil hyras där brukare betalar men jag måste ange personnummer då jag kommer att köra. Kommer detta gå igenom? Vad kan hända om vi blir stannade av polis tex kontroll? Är det i sin ordning att köra hyrbil när man har skuld?

Har en rejäl skuld hos KF . I sommar ska vi åka på en resa genom jobbet. Genom kommunen där jag jobbar ska bil hyras där brukare betalar men jag måste ange personnummer då jag kommer att köra. Kommer detta gå igenom? Vad kan hända om vi blir stannade av polis tex kontroll? Är det i sin ordning att köra hyrbil när man har skuld?
Det verkar som att du hyr bilen men att brukaren betalar.
Det kan bli problematiskt.

Din arbetsgivare kan inte hyra bilen?

Jag tänker att det blir genom arbetsgivaren men att vi som kör måste uppge personnummer . Antar att det kanske har med försäkringar att göra

Jag tänker att det blir genom arbetsgivaren men att vi som kör måste uppge personnummer . Antar att det kanske har med försäkringar att göra
Ja, det är för att du som förare ska vara täckt av försäkringen vid eventuell olycka.
Men så länge företaget bokar och tar faktura så ska det inte vara någon konstighet.

Jag kan såklart inte svara för alla hyrbilsfirmor men hos de jag känner till så tas ingen koll på förare/extra förare då det helt enkelt inte är intressant.
Allt ansvar för bilen ligger på den som hyr, dvs företaget.

Såg en video med youtbern ”chrippa” som är känd för bla. Skulder hos kronofogden etc. Han säger i en video att ”Det är en hyrbil bara så ni vet, jag har ju ett skuldberg hos kfm och kan inte köpa bil”. Det verkar som att man kan få hyra då?

Såg en video med youtbern ”chrippa” som är känd för bla. Skulder hos kronofogden etc. Han säger i en video att ”Det är en hyrbil bara så ni vet, jag har ju ett skuldberg hos kfm och kan inte köpa bil”. Det verkar som att man kan få hyra då?
Finns säkert möjlighet om du förskottsbetalar eller om någon annan hämtar ut bilen med sitt kreditkort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp