Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyra/låna bil (kf)

Om man är orolig så.
Chansen är minimal. Polisen ringer inte om alla, dom hinner inte. Dom skulle kunna åka på distansutmätningar hela dagarna om dom ville

Okej så då borde det vara lugnt. Jag tänkte bara ha en bil att köra runt lite med den dagen jag får mitt körkort igen.
Stort tack för svaret/svaren!

Du kan hyra bil med anmärkning. Förskottsbetalning som gäller. Kostar ju dock en halv arm

Du kan hyra bil med anmärkning. Förskottsbetalning som gäller. Kostar ju dock en halv arm

På vilket ställe då?
Har kollat på 4 olika ställen och alla säger samma sak. Går ej med anmärkning. Jag har även sagt att jag betalar först men nej.

På vilket ställe då?
Har kollat på 4 olika ställen och alla säger samma sak. Går ej med anmärkning. Jag har även sagt att jag betalar först men nej.
Hmm märkligt. Det är ju inget som betalas med faktura. Men? Smidigast är du har med dig någon som betalar med kreditkort om det är lång tid.

Jag vet när förut jag hyrt bil på okq8 så har aldrig en kreditkoll gjorts och jag har alltid betalat via förskottsbetalning. Det ända jag fått visa är körkort och fylla i lite uppgifter men vet dock inte om det kanske skiljer mellan butiker. Samma när min mamma hyrde från avis så kollade de ingenting.

Apropå det där med om polisen stannar en. Hur kollar de om en bil ska utmätas om det tex är kväll eller natt? Tänkte för eftersom det är kfm som beslutar om utmätning ska ske när de rings så måste väl någon jobba där om man blir stannad sent antar jag.

Jag vet när förut jag hyrt bil på okq8 så har aldrig en kreditkoll gjorts och jag har alltid betalat via förskottsbetalning. Det ända jag fått visa är körkort och fylla i lite uppgifter men vet dock inte om det kanske skiljer mellan butiker. Samma när min mamma hyrde från avis så kollade de ingenting.

Apropå det där med om polisen stannar en. Hur kollar de om en bil ska utmätas om det tex är kväll eller natt? Tänkte för eftersom det är kfm som beslutar om utmätning ska ske när de rings så måste väl någon jobba där om man blir stannad sent antar jag.
Bemanning 365.

Hmm märkligt. Det är ju inget som betalas med faktura. Men? Smidigast är du har med dig någon som betalar med kreditkort om det är lång tid.

Ja det är nog lättast om någon annan bokar och sen lägga till extra förare eller något.

står på ok q8s sida att man kan möjligtvis få boka även om man har anmärkning men man måste ha ett kort hos dom och det har jag inte. Dom kanske inte kollar sånt vid varje uthyrning vad vet jag, men inte kul om man står där vid disken och sen nekas det för man finns hos kf.

På circle k står det att dom inte godkänner anmärkning eller skuldsaldo.
Får kolla upp Avis men antar det lär vara så där med. Din mamma hade kanske tur :)

Hej,

Jag får snart tillbaka mitt körkort efter det varit indraget i ett år. Eftersom jag inte har någon bil så tänkte jag hyra en billig men såklart ingen vill hyra ut när man nu sitter med anmärkning hos kf och snart utmätning. Då tänkte jag att man kunde fråga någon vän om man kunde lånat hans/hennes bil den dagen, men jag undrar bara om nu polisen skulle stanna mig körandes i någon annans bil, tar dom bilen då när dom ser att jag är hos kf eller hur funkar det?
Och om bilen är leasing, vad händer då?
Jag vill ju absolut inte köra runt och vara rädd för bli stannad och dom tar bilen. Någon som vet?
Jag har inte fått utmätning på lönen än men det är nära.
Får man fråga varför det återkallades ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp