Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyra lägenhet skuldsaldo

Hej
Jag skulle verkligen behöva uppslag om det är någon som vet om det finns någon hyresvärd i Skåne som hyr ut till någon som har stort skuldsaldo och löneutmätning? Har tidigare bott i hus så svårt att få hyresreferenser.
För många år sedan bott i lägenhet och alltid skött hyran.

Hej
Jag skulle verkligen behöva uppslag om det är någon som vet om det finns någon hyresvärd i Skåne som hyr ut till någon som har stort skuldsaldo och löneutmätning? Har tidigare bott i hus så svårt att få hyresreferenser.
För många år sedan bott i lägenhet och alltid skött hyran.
Du kommer absolut inte bli prioriterad om man säger så. Skulle du bli tilldelad en kommer det med all sannolikhet bli avslag efter dom gjort upplysning. Tyvärr :(

Du kan testa hos de kommunala bolagen, dom kan vara lite mer överseende och har du inga hyresskulder sedan innan hjälper det till. Privata hyresvärdar kan du inte räkna med om du inte har borgenärer av nåt slag, då kan det funka. Vad jag vet så kan man också få hjälp med lägenhet via socialen om man har barn.

Du kan testa hos de kommunala bolagen, dom kan vara lite mer överseende och har du inga hyresskulder sedan innan hjälper det till. Privata hyresvärdar kan du inte räkna med om du inte har borgenärer av nåt slag, då kan det funka. Vad jag vet så kan man också få hjälp med lägenhet via socialen om man har barn.

Min erfarenhet på området är det rakt motsatta. kommunala bolag säger blånej direkt på en anmärkning, medan små privata själv ringer kf o frågar om något avser hyresskuld, och är det inga sådana så godkänner dom..
Sen är det nog en borgensman som behövs, inte en borgenär :)

Min erfarenhet på området är det rakt motsatta. kommunala bolag säger blånej direkt på en anmärkning, medan små privata själv ringer kf o frågar om något avser hyresskuld, och är det inga sådana så godkänner dom..
Sen är det nog en borgensman som behövs, inte en borgenär :)
Inte alla kommunala bolag säger nej pga en anmärkning. Men större skuldsaldo och anmärkning låter problematiskt hos ett kommunalt bolag, det håller jag med om.

Hyreslägenheter är extremt svårt att få tag i (om man inte bor i en lite ort kanske) Ingen hyresvärd skulle välja att ge lägenheten till en skuldsatt med anmärkningar framför någon utan. Så tyvärr inga falska förhoppningar

Bor man i en större stad så har åtminstånde det kommunala bostadsbolaget oftast en bostadskö där man tilldelas lägenhet efter kötid, under förutsättning att man klarar deras kreditkontroll och kan visa att man har betalningsförmåga.
Men visst är det så att med betalningsanmärkningar och dessutom skuldsaldo sitter man i ett väldigt besvärligt läge att få ett boende

Jag vet att där jag bor finns ett bostadsområde där personer med skyddad identitet, personer med betalningsanmärkningar mm får boende via kommunen/socialen

Bor i Strömstad en liten men attraktiv stad hyr kommunalt hade löne utmättning när jag fick lägenheten så för mig gick de bra men dom kolla först o främst på om jag hade hyre skuld men har aldrig haft de. Kanske är olika kommuner. Men hoppas du får lägenhet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp