Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyra bil trots skuldsanering eller andra anmärkningar?

Hej
Om jag skulle vilja bila under semestern, hur kan jag göra då?
För har man anmärkningar kan det ju bli svårt.
Så trist att inte kunna ta sig ngnstans längre in i Sverige?
Visst tåg till större städer men vidare...
Har hyrt bil minst 10 tals gånger det senaste året från OKQ8 och Mekonomen, de har aldrig tagit kreditupplysning, kanske det är för att de känner mig väl och är återkommande kund men förstår ändå inte varför skulle biluthyrare ska ta kreditupplysning, man betalar ju i förskott.

Har hyrt bil minst 10 tals gånger det senaste året från OKQ8 och Mekonomen, de har aldrig tagit kreditupplysning, kanske det är för att de känner mig väl och är återkommande kund men förstår ändå inte varför skulle biluthyrare ska ta kreditupplysning, man betalar ju i förskott.

Inte för bensinen. Man ingår ju ett avtal så det är väl inte så konstigt.

Låter ju bra, vi får se hur framtiden blir för mig.

Jag har hyrt bil hos Statoil flertal gånger, med skuldsaldo, anmärkningar och utmätningsförsök.

Gick in på deras hemsida, bokade, skrev papper i butik och fick nycklar :rolleyes:

Inte för bensinen. Man ingår ju ett avtal så det är väl inte så konstigt.
Det är väl en risk näringsidkaren får ta tycker jag, antingen det eller så väljer man bort en halv miljon svenskar som kundgrupp. Tycker sannolikheten är ändå liten att någon skulle stå i butiken och säga att de inte har råd med att betala bränslen.
Många kriminella hyr bil för att utföra olika brott, vad ska man göra åt det problemet? Begära polisutdrag ?

Jag ser mål ibland som grundar sig i obetalda bilhyror från de större kedjorna, så det händer nog att det blir obetalt.

Jag ser mål ibland som grundar sig i obetalda bilhyror från de större kedjorna, så det händer nog att det blir obetalt.
Självklart, finns folk som hamnat hos kfm för obetald parkerings avgift på 20 kr.
Man får väl räkna ut förhållanden mellan eventuella vinster och förluster vid eventuell biluthyrning till folk med betalningsanmärkningar.
tycker ändå att man går med vinst i längden om man tar risken att en och annan kund inte kommer göra rätt för sig.

Självklart, finns folk som hamnat hos kfm för obetald parkerings avgift på 20 kr.
Man får väl räkna ut förhållanden mellan eventuella vinster och förluster vid eventuell biluthyrning till folk med betalningsanmärkningar.
tycker ändå att man går med vinst i längden om man tar risken att en och annan kund inte kommer göra rätt för sig.
Och en del vill minimera risken för att råka ut för sånt och gör kreditupplysning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp