Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hyra bil? kreditupplysning

Jag dricker inte & kör inte vårdslöst så det enda möjliga sättet för mig att kvadda en bil är i en legitim bilolycka, men ja det kan jag förstå, men tänker mer på att folk säger, ganska nyligen senast 2023 såg jag här i gruppen att dom har fått hyra hos Hertz trots bet anmärkning, skuldsaldo osv osv

vad dem vet så kan du lika bra sälja bilen utomlands 10 minuter efter du hyrt den… Det enda man kan gå på som uthyrare är om det går att kräva dig och få betalt i ett worst case scenario…

Jag brukar låta en anhörig hyra bilen och ange mig som extraförare utan kostnad.

Ja förstår problematiken med att de kan uppkomma kostnader men om man betalar med kredit kort så kan de ju debitera kortet. De e ju samma som om du hyr ett hotell rum du smachar ju inte sönder rummet mer för att du har betalningsanmärkningar eller hur ...

Nån jämförde de i tråden med att köpa på krita eller ta ett abonnemang men det är ju inte samma sak. . .

Pröva o lämna pant eller be dem reservera ett par tusen extra på kortet som säkerhet för bensin etc...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp