Huslån förutsättningar

Hej,

Nu när senaste uppdateringen kom hos uc så gick jag från 10% uc betyg till 4,71% och min sambo ligger på 1,2%

Vi kollar nu hus i klassen 750.000-1.000.000:-

Hur tuffa är banker? Finns de någon här som fått bolån med säg lite sämre betyg?

vi har cirka 700.000 i inkomst tillsammans.

Berätta gärna hur de gått för er

Det räcker inte med bra betyg. Kalkylen måste gå runt också, så mängden övriga lån har betydelse

SBAB har sänkt kalkylräntan i kvar-att-leva-på kalkylen till 6 procent. De flesta banker ligger på 7-7.5 %

SBAB har sänkt kalkylräntan i kvar-att-leva-på kalkylen till 6 procent. De flesta banker ligger på 7-7.5 %

Men dom har väl 500K som max du får ha i blanco tror jag.

Uc betyget behöver nog bara vara bra för huslån, resten är som Lasseman skriver beroende på resten av kalkylen. Man kan räkna på hur mycket man får låna på bankernas hemsida.

Sbab har haft betygsgräns på5% tidigare.

Utan att ha räknat närmare så borde det inte vara några problem förutsatt att ni inte har massor med blanco och massor med barn

För en okunnig som jag på detta, 6% på vad?? Sex procent på månadslönen blir hundralappar i slutsummor, 6% hur jag än räknar blir skit fast jag nu sparar runt 15 papp i månaden och har en hushållsbudget på 6.000 i månaden = dvs 1500 i veckan

För en okunnig som jag på detta, 6% på vad?? Sex procent på månadslönen blir hundralappar i slutsummor, 6% hur jag än räknar blir skit fast jag nu sparar runt 15 papp i månaden och har en hushållsbudget på 6.000 i månaden = dvs 1500 i veckan
Wors case scenario, att boräntor skulle stiga upp till 6%, dom räknar på att det är den nivån du måste klara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp