Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Husar på hemlös "sambo"..

Jag håller med föregående talare (Petnas).
Det finns naturligtvis inget rätt eller fel egentligen mer än vad som är rätt och fel för dig och det vet bara du.
Men eftersom du ber om hjälp…
Jag kan verkligen förstå hur svår situation du befinner dig i och man kan egentligen vända och vrida på allt.
Men jag skulle råda dig till att skriva ner fördelar och nackdelar för dig (eftersom du behöver utgå från dig själv och inte honom) kring den rådande situationen och sen får du se vilken sida som väger allra tyngst.
Om jag ska svara åt dig så kan jag tyvärr inte se en enda positiv sak med att ha det som du har just nu.
Risken finns att det kommer bli ännu värre för dig ekonomiskt samt psykiskt….eller jag ska vara rak på sak. Fortsätter det så här så kommer det tyvärr innebära ännu mer ekonomiska samt psykiska problem för dig. Enligt mig har du redan gjort vad du kan och du är ju inne på det själv också både direkt och indirekt. Det finns endast ett alternativ kvar anser jag och det är att ta upp med honom att det inte är hållbart och att han behöver flytta ut snarast eller inom kort.

Ställer du ett ultimatum så ger du honom både direkt och indirekt ännu en chans till vilket jag anser att han inte förtjänar då han redan förbrukat den chansen för länge sen och han har ju haft lång tid på sig.
Jag vill egentligen inte låta hård, men ibland svider det att säga det man behöver. Slutligen hoppas jag att det löser sig både för dig och för honom!:)

Senast ändrad:
Håller med alla som skrivit i denna tråden och tro mig när jag säger att du kommer att komma till insikt när det redan har gått alldeles för lång tid att du lär bryta med honom för din egen skull. Då kommer du befinna dig i en ännu svårare sits och fått betala med din psykiska välmående samt ekonomi och du lever ju redan under existens minimum.

Tror att det finns flertalet medlemmar här som kan intyga att det inte var värt det som har varit i liknande situationer som din när dom väl har valt att gå ifrån och fått lite andrum och reflektera över situationen man varit i och det är min övertygelse att du kommer inse det med men vänta inte med att ta beslutet.

Tror att du är en väldigt snäll människa som bryr dig mycket om hur andra ser på dig men som har svårt för att sätta dina egna gränser och värdera dig själv. Förstör inte ditt eget liv för någon annan som inte visar engagemang i dig.

Finns alldeles för många människor oavsett kön som har gjort samma misstag och förstört stora delar av sitt liv och ångrat sig djupt när man väl kommit till insikt och med för snälla människor kan det ta väldigt lång tid tyvärr och med det orsaka mycket större skada.

Jag tror du är en för snäll människa men du lär lära dig att vara snäll mot dig själv och sätta dig själv i första hand framför alla andra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp