Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hus och skuldsanering

Tack för svar Lasse
Förstår ditt inlägg men på vilket sätt är det ett brott att skriva över lagfarten?
Eller du menar att det blir ett brott för man gör det systematiskt i samband med skuldsanering?
Att skriva över när man är på obestånd brukar innebära att man tänkt sig gåva, det är ett borgenärsbrott, oredlighet mot borgenär.

Att skriva över när man är på obestånd brukar innebära att man tänkt sig gåva, det är ett borgenärsbrott, oredlighet mot borgenär.
Men om jag fortsätter betala mina lån så är jag väl inte i obestånd? Jag förstår vad du skriver men vill gärna ha så mycket info jag bara kan få. Därför jag kommer med fler frågor..

Ja fortsätter du att betala på dina lån på en miljon eller vad det nu var och inte söker skuldsanering så är det inga problem

Men om jag fortsätter betala mina lån så är jag väl inte i obestånd? Jag förstår vad du skriver men vill gärna ha så mycket info jag bara kan få. Därför jag kommer med fler frågor..
Det är när du söker sanering det blir problem att du skrivit över en tillgång till en annan.

Det är när du söker sanering det blir problem att du skrivit över en tillgång till en annan.
Det är om man är på obestånd och skriver över tillgångar det blir problem

Det är om man är på obestånd och skriver över tillgångar det blir problem
Så du menar att det inte kan bli ett problem om sökande (även om personen just då inte är på obestånd) först skriver över tillgångar till annan person och inom en vecka söker skuldsanering ?
Skulle det inte i ett senare skede under skuldsaneringsutredningen bli lite frågetecken...
Vill minnas en person i detta forum som skrivit över sin del av huset till sin man o fick av den anledningen avslag på sin ansökan.

Senast ändrad:
Så du menar att det inte kan bli ett problem om sökande (även om personen just då inte är på obestånd) först skriver över tillgångar till annan person och inom en vecka söker skuldsanering ?
Skulle det inte i ett senare skede under skuldsaneringsutredningen bli lite frågetecken...
Vill minnas en person i detta forum som skrivit över sin del av huset till sin man o fick av den anledningen avslag på sin ansökan.
Va? Nej det har jag inte menat.
Jag menade: Det är om man är på obestånd och skriver över tillgångar det blir problem

Ska man vara noga tror jag det räcker med befaras komma på obestånd

Men om han söker skuldsanering efter 3 år eller 5 ,blir det några problem då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp