Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur viktigt är kredithistoria i Sverige?

Jag har jobbat utomlands (inom EU) ett antal år och för ungefär ett år sedan återvänt till Sverige.

Jag har permanent anställning med lön på ca 36.000 kr / månad och inte ett öre i skulder eller krediter varken här eller utomlands, samt inga betalningsanmärkningar. Jag ansökte om ett privatlån på 150.000 kr via Lendo och enbart en bank, SEB gav mig ett erbjudande.

UC Riskfaktor: 3,65%

Vad är er erfarenhet när det gäller sånt här? Det känns lite skumt att trots att jag inte har några som helst skulder och en relativt bra, fast inkomst så erbjuder nästan alla banker inga lån.

Din UC är skit i bankernas ögon. Först när du har en bra deklarerad inkomst kan du få bra erbjudanden via ansökningar på nätet. Om du går in på ett bankkontor kan du ha lättare att få erbjudande. Detta drabbar alla som har haft inkomst utomlands.

Precis som tidigare skriver så blir bankerna försiktiga när de inte kan se tidigare inkomst. Lite komiskt egentligen att det är just SEB som du får erbjudande från och ingen annan då de förmodligen är de svåraste att få erbjudande från på hela Lendo. Uppenbarligen så tar de annat i beakting.

Din UC-Score är inte "skit" som ovan skrev utan helt OK om du kan accepter ränta i spannet 5-9%. Hade du haft en deklarerad inkomst hade du fått lån från samtliga med dina förutsättningar.

Ta SEB lånet.. det är ändå bättre än allt annat som du hade fått erbjudande från genom Lendo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp