Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur vet man vilka fodringsägare som håller koll?

Skickar uc/bisnode/cs osv ut en upplysningskopia varje gång tex en fordringsägare gör en koll på en närman har skusan?

Skickar uc/bisnode/cs osv ut en upplysningskopia varje gång tex en fordringsägare gör en koll på en närman har skusan?
Under inledande och ett litet tag efter beslut kom det ett antal från bla UC.
Detta avtog rejält under första året, idag (precis påbörjat år 4) kommer det inga alls.

Under inledande och ett litet tag efter beslut kom det ett antal från bla UC.
Detta avtog rejält under första året, idag (precis påbörjat år 4) kommer det inga alls.
Ok, men kreditupplysningsföretagen måste skicka ut kopioi om nån kollar dig? Är på år 3 å inte fått en enda men tycker att nog borde väll NÅN av alla iaf kolla?

Ok, men kreditupplysningsföretagen måste skicka ut kopioi om nån kollar dig? Är på år 3 å inte fått en enda men tycker att nog borde väll NÅN av alla iaf kolla?
Ja, jag är 99% på att jag fich kopior när det begav sig, sista upplysningen tog nog för kring ett år sedan.
Samtidigt går det att kolla årsinkomster via Skattemyndigheten utan att man får besked om jag fattat det hela rätt.
I så fall ser dom den skattepliktiga inkomsten och kan agera utifrån det om det är befogat.
Det är i alla fall min tolkning.

Under mina fem år var det ett bolag som tog kreditupplysning. Sista året togs ingen. Fick däremot några stycken då saneringen var avslutad. Har du inte fått nån upplysningskopia hem (el kivra) så är det ingen som kollat.

Under mina fem år var det ett bolag som tog kreditupplysning. Sista året togs ingen. Fick däremot några stycken då saneringen var avslutad. Har du inte fått nån upplysningskopia hem (el kivra) så är det ingen som kollat.

Varför då?
Dom ska väl ha ett legitimt skäl till att ta en kreditupplysning, kan det finnas sådana EFTER en skuldsanering är avslutad?

Varför då?
Dom ska väl ha ett legitimt skäl till att ta en kreditupplysning, kan det finnas sådana EFTER en skuldsanering är avslutad?
Ja det är en bra fråga varför. Som tur var togs endast Creditsafe. Det var Intrum. Jag tror att det var för att de skickade ju krav till mej på restskulden o upplysningen kom efter att jag påtalat till dom att min skuldsanering var avslutad o att aktuell skuld ingick där så jag ska inte betala nått mer. Typ så. Det var nog bara dom som tog en upplysning efteråt. Kollade i Kivra. Hade för mej det var nån men så var det inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp