Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur vet man om man fått en missbrukad kredit?

God kväll,

jag läser ofta folk här på forumet som fått en anmärkning efter en missbrukad kredit. Hur vet man att man har fått det? Vad är skillnaden på det och en vanlig betalningsanmärkning? När jag läser olika trådar så skriver vissa att dom fått en missbrukad kredit när ett lån har misskötts,sagts upp och skickats till inkasso tex. Och för ett halvår sen drygt så sades en kredit som jag hade upp och skickades till inkasso. Jag får lite panik och vill veta om jag har någon anmärkning som jag inte känner till.
När jag går in på Minuc står det ”- Inga anmärkningar finns registrerade”
Är det lugnt då?

Viilket företag var det som skickade dig till inkasso?

Du får info i form av att du får ett brev från UC där dom informerar dig om att du har fått en anmärkning, detta sker ganska omgående när bolaget i fråga skickar in om missbrukad kredit, så har du inte fått det ännu så bör du inte vara orolig!

Du får info i form av att du får ett brev från UC där dom informerar dig om att du har fått en anmärkning, detta sker ganska omgående när bolaget i fråga skickar in om missbrukad kredit, så har du inte fått det ännu så bör du inte vara orolig!

Okok, skönt! Står i min senaste upplysningskopia också att ”inga anmärkningar finns registrerade. Källa: kronofogden, tingsrätt, kreditgivare”. Så då borde det väl vara lugnt?

Ricisum har inte rapporterat missköt kredit tidigare när de tog Bisnode.

Inte i skrivande stund men det är sådant som alltid kan förändras längre fram har vi lärt oss.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp